funderar på katt...
Jag har en fyraårig katthona som jag bor med ute på landet. Köpte henne från en kattjour i närheten, de valde dock att inte ta betalt på grund av att jag tagit hand om henne i ett halvår innan köpet. Jag hade dock goda referenser och hade tagit hand om katter för dem tidigare, annars rekommenderar jag inte att ta emot katter gratis.
Jag bor på ett väldigt litet och lugnt ställe, så hon får gå in och ut som hon önskar. Således behöver hon ingen kattsand. När vi bodde inomhus var min favorit Tidy Cats, den röda. 18kg för 289kr.
Som torrfoder har jag Four Friends för kastrerade katter. Jag gillar den, men om jag hade haft råd så hade jag köpt Orijen. Som blötfoder får hon Gourmet Perle, finns att köpa i affären.
Hon är kastrerad och chipmärkt, men jag funderar på att tatuera henne i örat också. Jag tror kastrering och märkning gick på runt 1500kr tillsammans. Hon vaccineras en gång per år, går på runt 400kr/gång. Första gången man vaccinerar dem måste man dock ta två sprutor, med någon veckas mellanrum, så det blir dyrare.
Försäkringen kostar runt 80kr/mån för henne.