• Anonym (jennifer)

Lyssna på hjärtat eller hjärnan?

Jag älskar min kille av hela mitt hjärta. Trots att vi bara varit ett par i 1år så har jag svårt att tänka mig ett liv utan honom och han har massor av fina sidor. Men jag litar inte på honom. Jag vet att han alltid gör allt för att göra mig glad och är fin mot mig, men jag vet också att han är en sån kille som tänker "det hon inte vet har hon inte ont av" när det gäller otrohet. Han tycker inte att det är så farligt eftersom ingen ändå får veta.

Han gillar kvinnor. Tittar på snygga tjejer hela tiden, och om han tycker någon är snygg så har han inga problem med att prata med denna tjejen. Han pratar visserligen med de flesta eftersom att han är väldigt social, men då pratar han extra mycket med den tjejen. Han har varit otrogen i tidigare relationer och har inte direkt haft dåligt samvete över det. Han är ganska öppen med att han vill ha sex med de flesta kvinnor han ser, men säger att det inte betyder att han faktiskt kommer göra det.

Allt det skrämmer såklart mig. Han säger att han aldrig kommer vara otrogen mot mig, men hur mycket är hans ord värt egentligen? Jag mår bra när jag är med honom men när vi är ifrån varandra så undrar jag alltid vad han gör. Jag har själv blivit bedragen tidigare, och jag trodde aldrig att jag skulle falla för den sortens kille igen. Detta är den enda dåliga sida han har.

Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har försökt lämna honom flera gånger p.g.a min osäkerhet mot honom, men det har alltid slutat med att vi båda mått så otroligt dåligt att vi inte stått ut med att vara ifrån varandra. Vad hade ni gjort? Satsat allt och försökt vara lycklig så länge det varar eller sticka nu p.g.a att risken är så hög att han faktiskt kommer va otrogen förr eller senare?

• Svar på tråden Lyssna på hjärtat eller hjärnan?
  • Anonym (B)

Egentligen så vet du redan svaret eller hur? Kan du se dig själv leva med denne man om tio, tjugo år? Leva med denna ovisshet som du brottas med redan nu efter ett år?

• Anonym (hm)

Som du säger själv TS han har varit otrogen förr i andra relationer och då självklart kan han vara det i er också. Hade han varit helt kär i dig hade han bara haft ögon för dig men som du nämner själv han tittar ständigt efter snygga tjejer. Mao han söker fortfarande. Att han är social talar väl egentligen än mer för att det är lätt att hamna i fel säng efter en blöt kväll.
    Eftersom du ställer frågan här så har du nog egentligen besvarat den själv tidigare. Han kommer vara otrogen igen. Typiskt kvinnor att tro att de är utvalda av en man med ett sådant beteende. Nästan lika klassiskt som de kvinnor som vill omvända fängelsekunder eftersom de tror att de kan bättra, förändra en person som ej är värd besväret. Jag är ledsen TS men ta och vandra vidare.

• Anonym (Låter hemskt!)

Det kan ju bara du själv avgöra. Vad vill du ha för typ av relation?

Men i mina öron låter det helt vidrigt att leva med någon man inte kan lita på!! Det hade jag aldrig valt!

Att titta på andra är såklart okej, tycker jag. Men att faktiskt säga att man är sugen på att ha sex med andra tjejer och att flörta och dessutom ha en historia av otroheter - det är ju en varningsklocka som klämtar så högt, så sannolikheten för otrohet även i ert förhållande är nog 100% skulle jag säga, tyvärr.

Så fråga dig:

Vill du leva med en man som är otrogen då och då?
    eller vill du lämna honom nu, med stolheten intakt, fastän det smärtar?
    eller vill du lämna honom först när otroheten är ett faktum?

• Tihi

Jag känner en sån man som du beskriver. Han hamnar ganska ofta i fel säng medans hans sambo ligger hemma och sover på helgerna när hon har åkt hem från krogen och han har stannat kvar för att festa lite till.

• Anonym (jennifer)
    Anonym (hm) skrev 2014-07-15 19:20:05 följande:

Som du säger själv TS han har varit otrogen förr i andra relationer och då självklart kan han vara det i er också. Hade han varit helt kär i dig hade han bara haft ögon för dig men som du nämner själv han tittar ständigt efter snygga tjejer. Mao han söker fortfarande. Att han är social talar väl egentligen än mer för att det är lätt att hamna i fel säng efter en blöt kväll.
    Eftersom du ställer frågan här så har du nog egentligen besvarat den själv tidigare. Han kommer vara otrogen igen. Typiskt kvinnor att tro att de är utvalda av en man med ett sådant beteende. Nästan lika klassiskt som de kvinnor som vill omvända fängelsekunder eftersom de tror att de kan bättra, förändra en person som ej är värd besväret. Jag är ledsen TS men ta och vandra vidare.

Jag har också tänkt så, att är man kär så kollar man inte in andra. Men fungerar verkligen män så? Han kanske bara är mer ärlig än de flesta?

Problemet är ju just det att jag inte tror att kommer vara den där speciella som han kommer vara trogen mot... Jag tror inte att det finns någon sådan kvinna för honom. Han gör andra saker som visar att han älskar mig, men alla kopplar ju inte sex till kärlek.
  • Anonym (jennifer)
    Anonym (Låter hemskt!) skrev 2014-07-15 19:20:07 följande:

Det kan ju bara du själv avgöra. Vad vill du ha för typ av relation?

Men i mina öron låter det helt vidrigt att leva med någon man inte kan lita på!! Det hade jag aldrig valt!

Att titta på andra är såklart okej, tycker jag. Men att faktiskt säga att man är sugen på att ha sex med andra tjejer och att flörta och dessutom ha en historia av otroheter - det är ju en varningsklocka som klämtar så högt, så sannolikheten för otrohet även i ert förhållande är nog 100% skulle jag säga, tyvärr.

Så fråga dig:

Vill du leva med en man som är otrogen då och då?
    eller vill du lämna honom nu, med stolheten intakt, fastän det smärtar?
    eller vill du lämna honom först när otroheten är ett faktum?

Jag önskar att jag aldrig gav honom en chans från första början. Jag känner mig så vilsen nu när jag är fast med honom. En del av mig tänker att om jag bara inte frågar och inte snokar, då behöver jag aldrig hitta något som kan såra mig. Men samtidigt så är det som du skriver rent vidrigt att gå runt och tänka på vad han kanske gör bakom min rygg, även om jag inte har bevis. Jag tror inte att han skulle vara otrogen ofta, men någon gång då och då med någon speciell tjej är absolut inte omöjligt. Jag vill inte leva med en otrogen man, men jag vill inte leva utan honom heller. Jag är så arg på mig själv för att jag försatt mig i denna situationen.
  • Tihi

Visst kan man titta utan att det betyder något fast man är i ett förhållande. Men den stora skillnaden blir ju när tittandet övergår i att man pratar med snyggingen. Som min kompis t ex. Han tittar först och sen börjar han prata, charma och ska bjuda på drinkar osv och det slutar i sängen ganska ofta. Hans kompisar tittar kanske på snyggingen men skulle aldrig börja prata med henne och än mindre flirta. Där är skillnaden och frågan är hur du vill leva?

• Anonym (jennifer)
    Tihi skrev 2014-07-15 19:23:41 följande:

Jag känner en sån man som du beskriver. Han hamnar ganska ofta i fel säng medans hans sambo ligger hemma och sover på helgerna när hon har åkt hem från krogen och han har stannat kvar för att festa lite till.

Det är också en faktor för mig, förnedringen i att alla vet när ens kille bedrar en medan man själv sitter hemma och inget vet. Nu är han inte en sån kille som festar och hänger oftast med sina killkompisar eller tränar, men man kan ju vara otrogen med kollegor eller tjejer man träffar på ica eller gymmet. Usch, jag börjar bli paranoid. Jag har svårt att veta om det är hans historia som skapar min osäkerhet eller om det är mina egna tidigare erfarenheter som spökar.

• Anonym (hm)

Ja TS män gör så de tittar inte efter något annat när de är kära, det finns ju ingen anledning till det då och det får mig att misstänka att killen ännu söker. Vidare de andra detaljerna du nämner pekar alla åt samma håll. Det är en tidsfråga innan det händer dig eller så har det redan hänt. Gå vidare och satsa på något säkrare kort. Dina farhågor stämmer nog helt klart. Man lär inte en gammal hund att sitta heter det ju.
    Som det är nu vet du att möjligheten finns och känner oro konstant, motiverad oro skulle jag tro. Men det är ditt liv och du bestämmer TS. Jag skulle nog inte vilja ha det på det viset.
    Som du nämner också att otrohet bekommer inte honom, nej det bekräftar bara det jag känner rent spontant.

• Anonym (H)

Ja det är bara du som känner han , låter stormigt ... Bläää

• Anonym (H)
    Anonym (jennifer) skrev 2014-07-15 19:30:49 följande:

Det är också en faktor för mig, förnedringen i att alla vet när ens kille bedrar en medan man själv sitter hemma och inget vet. Nu är han inte en sån kille som festar och hänger oftast med sina killkompisar eller tränar, men man kan ju vara otrogen med kollegor eller tjejer man träffar på ica eller gymmet. Usch, jag börjar bli paranoid. Jag har svårt att veta om det är hans historia som skapar min osäkerhet eller om det är mina egna tidigare erfarenheter som spökar.

Fröken du måste nog söka hjälp låter inte hälsosamt ...
  • Anonym (hm)

Egentligen är det nog inte hon som skall söka hjälp. Mannen är ju en kalkylerbar riskfaktor. Men som sagt varje kvinna kan ju luta sig tillbaka på sin egen intuition, den ljuger ju sällan.

• SupersurasunkSara

TS, föreslå att ni istället har ett öppet förhållande så han kan ligga med alla han vill. Då får ju du så klart göra det du med, att (om) du inte vill behöver ju inte han veta...

Eller så gör du slut och låter denna casanova ligga rundor bäst han gitter.

• Anonym (H)
    Anonym (jennifer) skrev 2014-07-15 19:24:56 följande:

Jag har också tänkt så, att är man kär så kollar man inte in andra. Men fungerar verkligen män så? Han kanske bara är mer ärlig än de flesta?

Problemet är ju just det att jag inte tror att kommer vara den där speciella som han kommer vara trogen mot... Jag tror inte att det finns någon sådan kvinna för honom. Han gör andra saker som visar att han älskar mig, men alla kopplar ju inte sex till kärlek.

Jo om han verkligen älskar , så tror jag även han kommer va trogen trots allt .
Svar på tråden Lyssna på hjärtat eller hjärnan?