• Anonym (orolig....)

slyngkonisering

Jag ska snart göra en slyngkonisering. Är väldigt orolig inför detta. Finns det fler som gjort det och som vill berätta hur det var o blev efteråt så är jag jättetacksam.

Tack på förhand....

• Svar på tråden slyngkonisering
  • Anonym (orolig....)

Puffar...

• Anonym (konisering)

Var inte längesen jag gjorde en konisering. Själva operationen gick bra! Men ca 9 dagar efter lossnade sårskorpan och jag fick åka in akut för det blev en störtblödning. Då fick dom bränna. Sen fick jag knapra cyklo-f piller i en vecka och värktabletter. Nu mår jag bra, kan få ont ibland om jag gör för mkt (op 11/6) men annars mår jag bra :) vet ej om jag gjorde en slyngkonisering eller 'vanlig' konisering. Det kanske till och med är samma.

• Anonym (orolig....)

Skönt att det är bättre för dig nu.

Jag ska tydligen göra det med lokalbedövning.. Hoppas inte det gör allt för ont...

• Anonym (konisering)

Jag gjorde det med lokalbedövning och jag kände ingenting. Där jag gjorde op var dom jättnoga med det, att man inte skulle känna nått

• Brumma

Har gjort konicering tre gånger. Alla med lokalbedövning plus EMLA (EMLAN fick jag ca 20min innan tiden att smörja in mig själv med. Detta för att hjälpa mot verktyget de använder att "öppna" med. Ingen av gångerna har gjort ont utan bedövningen plus EMLAN har varitcfullt tillräckligt. Dagen efteråt har jag fått liknande kraftig mensvärk och då ätit panodil plus Ipren mot det.

Inga komplikationer alls.

Lycka till.

• Anonym (orolig....)

Tack för era svar. Hoppas att även jag kan säga sen att det gick bra.. ????

• Anonym (orolig....)

Nån som vet om det påverkar om man vill bli gravid sen???

• Milie
    Anonym (orolig....) skrev 2014-07-16 13:23:44 följande:

"Behandlingar av cellförändringar gör det inte svårare att bli gravid. Det medför vanligen inte några problem om man senare blir gravid. Men om en större del av livmoderhalsen har behandlats ökar risken att man i framtiden kan föda tidigare än man annars skulle ha gjort.

För att minska den risken kan läkare ofta föreslå att man avstår från behandling av lättare och till och med medelsvåra cellförändringarom, om det finns goda möjligheter att cellförändringarna ska försvinna av sig själva."

www.1177.se/Stockholm/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Cellforandringar-i-livmoderhalsen/
  • Brumma
    Anonym (orolig....) skrev 2014-07-16 13:23:44 följande:

Hann göra en konicering innan första barnet och två ytterligare innan andra barnet.

Jag kan genomgå en eller två till koniceringae innan det påverkar. OM tappen blir för kort - alltså om det finns risk för att den öppnar sig i förtid (behöver du inte oroa dig för efter en konicering) så kan man sätta en försegling på tappen som tas bort när förlossningen börjar närma sig.
  • Anonym (orolig....)
    Brumma skrev 2014-07-16 16:53:08 följande:

Hann göra en konicering innan första barnet och två ytterligare innan andra barnet.

Jag kan genomgå en eller två till koniceringae innan det påverkar. OM tappen blir för kort - alltså om det finns risk för att den öppnar sig i förtid (behöver du inte oroa dig för efter en konicering) så kan man sätta en försegling på tappen som tas bort när förlossningen börjar närma sig.

Ååå tack för ditt svar. Känns skönt att höra. ????
  • Brumma
    Anonym (orolig....) skrev 2014-07-16 17:03:52 följande:
    Ååå tack för ditt svar. Känns skönt att höra. ????
    Det kommer gå bra ska du se. Både med själva konfiskeringen och eventuella graviditeter efteråt ;)
  • Anonym (orolig....)
    Brumma skrev 2014-07-16 22:16:36 följande:

Det kommer gå bra ska du se. Både med själva konfiskeringen och eventuella graviditeter efteråt ;)

Tack vad gulligt skrivet.
Svar på tråden slyngkonisering