• Anonym (m)

Träffa bonusars mamma efter separation

kontakta henne och fråga om hon tycker det vore ok att ses, utifrån barnens önskemål naturligtvis. Du får väl säga precis som du skrivit här, att du är osäker på om det är bra eller dåligt men det kan ju hon få avgöra. Tror säkert att hon skulle uppskatta gesten oavsett hur det går Glad

Nu när inte mannen finns med i bilden längre så kanske ni kan få en riktigt bra relation, ni mödrar? Om barnen vill, vill säga 

• Anonym (m)
    Anonym (tveksam) skrev 2014-07-17 09:48:41 följande:

Det jag är tveksam till är att dra igång någon typ av triangeldrama där allas våra relationer kommer att ta stryk.
    Det har det redan gjort med våra gemensamma kompisar där han har krävt "jag eller hon" och många har valt min ex sambo för han kan snacka för sig medans jag är mer "diplomatisk" och säger "gör det som känns bäst för er".

Jobbigt ... extra jobbigt för barnen hamnar i kläm, vill inte att han ska utsätta de för något typ av val för våra misstag.

aha så han är en sån där manipulerande ego typ. Du kanske måste spotta upp dig lite? Inte alltid vara så diplomatisk Glad
  • Anonym (m)
    Anonym (tveksam) skrev 2014-07-17 10:01:50 följande:
    Ja, kanske Glad. Det gör jag i vanliga fall, men är tveksam när barn är inblandade. Därför startade jag tråden för att få lite tips och råd.

Då jag inte vet hur bonusars mamma är i verklighet så är jag tveksam till kontakt. Det kan gå åt båda håll: att hon är en "normal" människa och allt funkar bra eller att hon är som han fick mig att tro och kommer att använda mig som källa för info för att komma åt honom.

??
    det är en chansning du får ta men ärligt; hur många tror du egentligen är så som han framställde henne? Är det inte mer troligt att man ljuger om en sån sak än att människan faktiskt ÄR instabil, psykopat eller vad det nu kan vara som han sagt?

Dessutom behöver du endast fråga utifrån om barnen vill träffa dig, inget annat behöver ni prata om
  • Anonym (m)

jag tycker det är fint av dig att du tänker på barnen. En separation är ju aldrig kul för nån, och det är lätt att man bara tänker på sina egna behov. Eloge till dig! Solig

• Anonym (m)
    Anonym (tveksam) skrev 2014-07-17 10:22:05 följande:

Sen är jag inte säker på att bonusarnas mamma vet om vår separation än. Pga boendeproblematiken så är vi i samma lägenhet så jag ser bonusarna när de är här, men "får inte" umgås med de. Är jag hemma drar han ut med de hela dagarna eller så är jag på jobbet (12 timmars skift).

Vet inte om jag ska vara den som framför nyheten.

du kanske ska vänta med att kontakta deras mamma tills ni har löst boendet? 

Det bär väl vara han som framför nyheten om ni nu inte kan sitta ner och göra det tillsammans?
  • Anonym (m)
    Anonym (tveksam) skrev 2014-07-17 10:47:36 följande:
    De är i förskoleåldern (tvillingar) och jag har varit själv med de innan separation utan problem. Nu föreslår jag att jag kan göra något med de, exvis är jag konstintresserad och det är nån utställning med barntema och jag vill ta med de någon timma, men det är blankt nej från ex sambon (nu alltså efter separationen). Förstår inte att han inte ser att det är bra för barnen (men även honom att han får nån timma egentid).
    han måste igenom den fasen, tyvärr troligen inget du kan skynda på. Just nu ser han väl bara rött om förslag kommer från dig. Kanske om barnen själva säger att de vill göra nåt med dig? 

Att ni inte sagt nåt till barnen än kan väl bero på en massa saker men om de märker att ni beter er annorlunda mot varann än tidigare så måste de ju få veta. Nästa gång barnen undrar nåt till dig, så säg "ni får fråga er pappa" så kanske han tar tag i det?
Svar på tråden Träffa bonusars mamma efter separation