Inlägg från: Coccolina |Visa alla inlägg
  • Coccolina

Facebook ni som har koll!

BlackLady skrev 2014-07-17 20:27:11 följande:

[quote=73635392][quote-nick]Anonym (A) skrev 2014-07-17 20:07:27 följande:[/quote-nick][/quote]

Jag förstår tyvärr inte ditt svar:( Så kan inte säga om du har svarat mig rätt..Men så alltså denna Anna kan välja att inte visa gemensamma vänner då? Eller man kan då dölja sin gemensamma vänner lista? Eller betyder det att Stina och Anna inte längre är vänner då Stina inte kommer upp som gemensam vän till mig? Korrekt? Hah blir snurrig själv..

Du kan inte veta vilken av svaren är det sanna utan att prata med personerna i fråga. 

Man kan i Facebook ställa in så INGEN ser dina vänner inte ens era gemensamma vänner. Du kan välja så att dina vänner ser dina vänner eller så att dina vänner ser vilka vänner ni har gemensamt. Du kan dölja så att personer som inte är dina vänner inte ser ens om ni har gemensamma vänner osv osv. Allt handlar om inställningar. 

Så om du vill veta om de fortfarande är vänner eller inte på Facebook när du inte ser att du har gemensamma vänner så måste du prata med dem och fråga om ni har gemensamma vänner. 

I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Coccolina
    Anonym (Nyfikenheten) skrev 2019-10-08 09:57:19 följande:

Detta va bara exempel. Vet det är flera av dom som gillar hans inlägg ( som är som inte är offentliga ) som där inte han syns som vän på deras profiler.

Jag har kollat genom att klicka på personer som gillar hans ena inlägg. En del syns han som gemensam och på några syns han inte som gemensam vän. Spelar ingen roll om jag är vän med dom också eller inte. Då finns i hem röd tråd som gör någon logik.

Det hänger ihop med vad båda personerna har för inställningar. Har en av dem dolt sin vänlista så kommer det påverka hur den andres vänlista ser ut för den som tittar på den. Enda sättet att veta med säkerhet är att fråga dem. 
    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
Svar på tråden Facebook ni som har koll!