Inlägg från: Anonym (Nyfikenheten) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nyfikenheten)

Facebook ni som har koll!

Hej hittade denna gamla tråd. Jag har samma fundering nu. Så du som startade denna fundering , ha du kommit fram till hur de var?

Du förstår säkert min röriga förklaring för du tyckte din var.

Vi ignorerar om det är tjejer eller killar jag bara gör exempel.

Frågan lyder: varför ser man inte alla gemensamma vänner Hos någons profil vare sig de är en vän eller inte till mig.

Ex : min killkompis har dold vänlista. Jag ser våra 6 st gemensamma på hans fb. I flödet kommer det upp ex på vänner man kanske känner (alltså vänner till mina vänner). Där dyker en tjej upp som är vän med en annan vän till mig.

Men hon gillar även min killkompis inlägg som han bara visar för vänner. Varför kan hon gilla hans inlägg som han bara lägger ut till vänner att se? Men om jag går in på hennes profil med dold vänlista ser jag bara den andra gemensamma vännen. Borde ju se även min killkompis som gemensam vän?

För va jag vet kan man inte dölja vissa gemensamma vänner för sina vänner utan bara inlägg för utvalda vissa vänner att se.

Detta gäller inte bara denna tjej utan även en kille som han är arbetskompis med.

Om jag går in på arbetskompisens sida så syns inte min killkompis som gemensam vän heller men jag vet de är fbvänner och arbetskompisen gillar min killkompis inlägg.

Hade fattat de kan gilla om det va offentliga inlägg me de är ju inlägg att se med inställning bara vänner.

Eller lägger han kanske ut med att vänners vänner ser ?

Du som startade tråden för flera år sen kanske hängde med i röra ????

• Anonym (Nyfikenheten)

Detta va bara exempel. Vet det är flera av dom som gillar hans inlägg ( som är som inte är offentliga ) som där inte han syns som vän på deras profiler.

Jag har kollat genom att klicka på personer som gillar hans ena inlägg. En del syns han som gemensam och på några syns han inte som gemensam vän. Spelar ingen roll om jag är vän med dom också eller inte. Då finns i hem röd tråd som gör någon logik.

• Anonym (Nyfikenheten)

Båda har dold vänlista

Svar på tråden Facebook ni som har koll!