• Anonym (Pricken)

små hårda prickar på fingrar och handflatorna?

Har fått små små prickar lite här och var på insidan fingrarna och i handflatorna, ser ut som små hårda blåsor nästan, runda, glansiga, jag kan riva av dem om jag legat i badet, men de kommer tillbaka efter ett par dagar, vissa försvinner. De kliar inte och gör inte ont! De är så små att man bara ser dem i vissa vinklar eller om jag haft händerna i blöt. Någon som vet vad det är??

Jag är rädd att det är små vårtor! Men eftersom de är släta och inte som ett blomkålshuvud blir jag fundersam.

Jag tvättar händerna extremt ofta, vet ej om det har med detta att göra?

Vet inte om ni ser den lilla på sidan av fingret?

• Svar på tråden små hårda prickar på fingrar och handflatorna?
  • Anonym (Pricken)

Kan det vara eksem om det inte kliar?? Det är som sagt extremt svårt att se dem med blotta ögat.. De är inte sträva eller så heller..

• Anonym (Pricken)

Någon?

• Anonym (Pricken)

Puffar på, det kommer flera vissa ser ut som små blåsor.. Vissa vita lätt upphöjda prickar som är helt släta och lite glansiga..

• aynaT

Kontakteksem tror jag. Såna prickar får jag på händerna när jag kommer i kontakt med nickel. Alltid på händer och fingrar bara.

• Anonym (Pricken)

Jag testade vårtmedel men det verkar inte hjälpa, jag har en i varje handflata och där gick det hål på huden runt omkring men pricken är kvar... Jag kan ju riva hål på dem efter jag badat och små kulor kommer ut och lämnar kvar ett litet hål.. På vissa bara spricker blåsorna, men det känns inget alls. Just nu har jag fem st, två på ena och tre på andra handen.. Upptäckte en ny på fingret igår..

Svar på tråden små hårda prickar på fingrar och handflatorna?