Limaliie skrev 2014-07-20 21:27:32 följande:
Sällar mig till skaran 
Är i v 37+3 och vill bara ha ut ungen. Hela graviditeten har jag haft mycket sammandragningar, men vad händer nu när jag kommit upp i veckorna? Ja då avtar de!
Har fått magkatarr av både oro inför förlossningen och järntabletterna.Är jätteorolig att något ska hända bebisen och att hon är jättestor pga att jag har stor mage och stort sf-mått. Gjort TUL som visar på normalstor bebis men det litar jag inte på. Ska få igångsttning i 38+5 mest troligt.
Känner mig jätteotymplig, vaggar fram och att vända sig i sängen är ett helt företag. Lillan ligger jättehögt upp än och vill inte sjunka neråt alls, trycker på lungorna och magsäck så det står härliga till.
Känns som hela magen fylls upp av bebis men det är nog för hon ligger väldigt ytligt och utåt i magen.
Vill ha tillbaka min kropp och kunna RÖRA SIG normalt igen 
Jag har också fått göra TUL, två st till och med. På det senaste uppskattades bebisen (han) väga 3,8 kg (!)...tänk då om jag får gå över tiden. Min ligger också högt upp fortfarande och då är jag i v.40. Varför ska du få en igångsättning? Vill också ha det NU