Inlägg från: my2girls |Visa alla inlägg
  • my2girls

Klago/gnälltråd för oss höggravida

Här får man gnälla av sig nu när man är höggravid och få empati till på köpet. För oss som sliter varje dag, knappt kan gå, har svullna händer och fötter, svettas som dårar med mera.

Självklart är vi tacksamma för det mirakel vi väntar och snart är dem här hos oss men tills dess är det ok att vara en klagomur, i alla fall här ;)

• Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida
  • my2girls

Hej och välkomna!!!! Va kul att det fanns fler som känner som jag, det va så tyst här så jag trodde folk skulle tänka " fy fan va otacksam hon är" eller nåt haha! Jag har skrattat mig igenom tråden, inte för att det är roligt att LIDA ;) som vi gör men för att ni skriver så härligt!

Jahapp min update idag då, blek och fet, slår i magen överallt när ja går, svettas som en gris och känner mig som en strandad val som mina stackars barn springer till och visar fina pyssel dom gjort. Är ensam vardagar (7-18) med våra två barn som jag försöker skapa ett kul sommarlov åt....det går ju bra :/. Får så dåligt samvete! Kan ungen snälla komma NU!!! Mina fötter bara pulserade när jag nyss stod och borstade tänderna...sexigt. Vill oxå ha min kropp tillbaka.

• my2girls

Föresten så tänkte jag att jag skulle "trimma" lite där nere idag...hahaha det gick ju bra! Long time no se och gav upp rätt snabbt

• my2girls

Usch idag är jag verkligen så pass bitter och gnällig att jag blir trött på mig själv. 27 grader och stor sol, ömma svullna fötter och NOLL energi. Vet inte om jag orkar hitta på något med barnen ens :(. Är på BF -3 men är SÅ SÄKER på att jag kommer få gå över tiden, ALLA jag känner har gått över med trean ju...får säkert sättas igång *tycker synd om mig själv*.

Mår illa, är förstoppad och har så mkt uppstötningar.  

• my2girls
    Livets under skrev 2014-07-21 01:25:17 följande:

Jo en till sak! Jag har gått upp iaf 15 kilo (inte vägt mig på nån vecka så kan va mer) men det verkar som om jag ändå inte ser ut att ha barn om tre veckor. Känns ju hemskt att klaga på det för är ju glad jag inte gått upp mer- men det jobbiga blir att folk tror jag orkar hur mycket som helst o tror det är mycket längre kvar! Man blir liksom bemött på ett annat sätt. Underlig känsla. Särskilt när man är såååå trött på att va med barn o mår illa som fan av värmen osv så blir folk typ chockade att jag kan få ungen när som nu.. Jag sj tycker ju det ser ut som lagom stor mage för fullgånget. Men alla ger samma reaktion på när jag berättar det är dags snart.
    Hoppas ni fattar hur jag menar. ð??

Jag förstår vad du menar och det var lite därför jag startade denna grupp för oss som kan förstå. Skäms typ över att va så seg och trött, speciellt i vissa sällskap med mer "hurtiga" människor.
  • my2girls
    Limaliie skrev 2014-07-20 21:27:32 följande:

Sällar mig till skaran

Är i v 37+3 och vill bara ha ut ungen. Hela graviditeten har jag haft mycket sammandragningar, men vad händer nu när jag kommit upp i veckorna? Ja då avtar de!

Har fått magkatarr av både oro inför förlossningen och järntabletterna.Är jätteorolig att något ska hända bebisen och att hon är jättestor pga att jag har stor mage och stort sf-mått. Gjort TUL som visar på normalstor bebis men det litar jag inte på. Ska få igångsttning i 38+5 mest troligt.

Känner mig jätteotymplig, vaggar fram och att vända sig i sängen är ett helt företag. Lillan ligger jättehögt upp än och vill inte sjunka neråt alls, trycker på lungorna och magsäck så det står härliga till.

Känns som hela magen fylls upp av bebis men det är nog för hon ligger väldigt ytligt och utåt i magen.

Vill ha tillbaka min kropp och kunna RÖRA SIG normalt igen

Jag har också fått göra TUL, två st till och med. På det senaste uppskattades bebisen (han) väga 3,8 kg (!)...tänk då om jag får gå över tiden. Min ligger också högt upp fortfarande och då är jag i v.40. Varför ska du få en igångsättning? Vill också ha det NU
  • my2girls
    Hjärta i norr skrev 2014-07-21 17:42:07 följande:

Dagens enda positiva yttrande om graviditeten från mig idag är att ungen ligger rätt, huvudet ner och fötterna upp! Ultraljudet visade även på en vikt om ca 3200 gram, alldeles lagom.

Men nu gnället!! Värmen, fy fan, underlivet blir ju typ kokt, värmeslag/eksem om jag inte går i kjol/klänning och utan underkläder (Aloe Vera-gel räddar mig)! Orkar inte göra ett smack i värmen mer än knapra isbitar och ligga i soffan. Dessutom inget, verkligen inget, tecken på att bebis tänker komma ut frivilligt inom kort (BF nu på torsdag)!!!!

Bläääääääää..... Haha för övrigt, stackars sambon som fick fan för att hans mobil inte hade mottagning när jag försökte nå honom igår kväll (under 1,5 timmes tid), stackaren kom hem med Ben & Jerrys som fredsgåva!

Då har vi samma BF datum :)
  • my2girls

Ja det får vi göra! kikade in på din profil och vi har en del gemensamt hihi. barn födda samma år, båda sjuksköterskor och ett år skiljer oss i ålder haha.

Hjärta i norr skrev 2014-07-21 20:53:00 följande:
    Då har vi förhoppningsvis inte allt för lång tid kvar nån av oss! Vi får vänta ikapp
  • my2girls

Jag blir lite stressad när jag läser om hur många dagar vissa av er fått gå över!!! Vad är maxtiden i era län? Jag bor i Sthlm och har han inte tittat ut innan 5 Aug (hemska tanke) så ska jag ringa in för igångsättning (max 14 dagar övertid).

Idag verkar min man  smått chockad över hur svullna mina fötter är, men jag förstår honom för idag är det rekord! De sväller ut genom remmarna på tofflorna hahaha deg på jäsning?

Vill också säga att jag känner med er angående "sexigheten", den är borta...heeeelt borta. Jag är fångad i någon annans kropp typ och självförtroendet finns inte, inte heller känslan av att vara en åtråvärd kvinna.

Avundas de kvinnor som äääälskar att vara gravida då deras kvinnlighet och sexuella självförtoende bara ökar.

• my2girls
    Limaliie skrev 2014-07-21 14:51:11 följande:

Har också gjort två TUL , ett i v 28 och ett i v 32. De säger visserligen normalstor bebis och att hon kommer väga runt 3800 om hon föds på BF.

Men jag vet hur ofta de rknat fel och med tanke på hur stooooor min mage är så är jag livrädd att barnet egentligen är superstort. Därför får jag igångsättning pga humanitära skäl.

Vägde din 3,8 kg när du gjorde TUL eller beräknas den väga det när den föds?

Han vägde c.a 3,8 på TUL :-/
Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida