Inlägg från: Förväntansfull1990 |Visa alla inlägg
  • Förväntansfull1990

Klago/gnälltråd för oss höggravida

Clara098 skrev 2014-07-28 17:43:11 följande:

Grattis Happy 14! Fantastiskt!

Jag är 37+0 i morgon. Ettan kom en dryg vecka före BF och så har jag så sjukt mycket smärtsamma sammandragningar, så jag kommer att känna mig överburen ifall jag går fram till BF denna gång. Går jag over tiden lär jag väl bli galen helt enkelt. Men vi får väl se vad som hander!

Ang. veckorna förstår jag det som att man i "folkmun" säger att man är i vecka 40 om man är i vecka 39+ men medicinskt anses vara i vecka 39, men är ingen expert.

Har följt er i tråden ett tag. Är själv bara i vecka 30 men kul att se vad som kanske väntar en om ett par veckor :)

Angående veckorna så är det ju så att om man är som mig 29+3 så är jag ju i vecka 30. Har gått 29 HELA veckor. Alltså är jag i pågående 30:de veckan och därmed säger man ju att man ÄR I VECKA 30. Om ni förstår hur jag menar? :)
    Det ena syftar på avslutade veckor medan det andra vilken pågående vecka man är i.
  • Förväntansfull1990
    larssonkaa skrev 2014-07-28 22:14:10 följande:
    Förstår att det är som du skriver. Men tycker fortfarande att det känns ologiskt på nå vis.. Om man påbörjat v 30 så borde man väl säga 30+2 då t ex..!?! Inte 29+2.

Strunta i mig. Jag vet att det stämmer som du skriver, jag snurrar bara till det! :)
    Ja, nu snurrar du bara till det och säger emot dig själv hehe :D Men man blir ju lite mer virrig under graviditeten har man ju märkt av också så vi kan ju skylla på det ;)
Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida