Klago/gnälltråd för oss höggravida
Här får man gå till 42+6... 42+1 idag och överburenhetskontroll nummer två. Hoppas att dem har lugnt på fl idag så att dem kan ta mig, nu räcker det nästan!!!!! :)
Här får man gå till 42+6... 42+1 idag och överburenhetskontroll nummer två. Hoppas att dem har lugnt på fl idag så att dem kan ta mig, nu räcker det nästan!!!!! :)
Välkomna alla nya! Jag är bara tacksam över att ni ansluter er
. Bara att gnälla på haha
Tror jag nått bristningsgränsen typ. Har varit inne HELA dagen med barnen och varit världens tråkigaste mamma. Men å andra sidan händer det nästan aldrig att vi sitter inne en hel dag...fast detta evigt dåliga samvete :-/. Klarar inte av att va hemma ensam meeeeeer! Vill ärligt tala bara lägga mig å gråta, tycka synd om mig själv. Samtidigt som ja tänker "skärp dig nu för f*n vad gnäller du över, finns folk som har det mycket värre". Dessa hormoner hahaha.
Stort lycka till nu med igångsättningen, skönt!
Måste fråga, jag har haft massa sammandragningar igår och idag...dom gör inte ont men d kan spänna lite i livmodern/urinröret?. Vet inte hur detta ska tolkas då jag haft uvi pga GBS förut...orkar inte lämna urin för odling ÄNNU en gång då mina senaste 3 ändå varit neg. Har någon fått ökade SD innan förlossningen? Mina andra två förlossningar startade inte så här.
Är på BF -1 IDAG
Hmm ja vi får se då, blir väl 2v till :-O.
.jobbigt det där med nattkisseriet! Man sover inte många minuter i streck.
Som jag tyckte någon skrev tidigare om att göra ett inlägg i mån av tid och lust när vi fått våra bebisar skulle vara jätte kul :).
Ååh... SUCK.. Här kommer dagens gnällattack;
Det är så stökigt hemma hos mig!! jag mår alltid lite psykiskt dåligt när hemmet inte är i skick. Värre nu när man tänker på att det kan komma en bebis närsomhelst!
Förra veckan gick jag runt här hemma och mös. Bebisrummet var i ordning och hemmet var nystädat och det kändes som att allt var redo & klart för bebis ankomst.
Hade tänkt att vi skulle skruva ihop spjälsängen igen och måla klart det sista på den nu ikväll. Men eftersom jag sovit typ 3 tim natten till idag så är jag toktrött & orkar inte! Vägrar låta sambon göra klart spjälsängen! Mitt projekt, då ska det bli som jag vill ha det....
Just nu känns ingenting här hemma redo för bebis ankomst längre :'(
(Sen vet jag att bortsett fr målningen så skulle det kunna bli fint här hemma på en timme. Men ORKA städa i denna värme då??!)
Bryter ihop och försöker släppa det! Kommer inte orka göra ngt ikväll och då är det väl onödigt att slå på sig själv och må dåligt över det.
Kan inte detta hemska, lättirriterade, bitchiga, gnälliga, hormonstinna humöret bara gå över nu? Låt mig bli glad o snäll igen, nu!!
Eh godmorgon alla pigga och glada ;). Ännu en dag av VÄRMEBÖLJA och graviditet!!!
Inatt hade jag värkar med 10 minuters intervaller, jag fick även en liten blödning och ringde förlossningen. Jag packade en väska åt barnen och va redo för att åka in ett par timmar senare...VAD HÄNDER? Jo mina värkar försvinner?! Hallå så har jag aldrig haft förut, vad gör jag nu då? Uppenbarligen är livmodertappen påverkad men värkarna är ju borta :, (.
// Ännu mer bitter
Tydligen bara förvärkar.....
Ringde och fråga om det kunde dröja en vecka till? Bm sa: "jaaa det kan det göra".
Berättade just för min sambo om den här gnälltråden. Han gör tummen upp och tycker att det låter som ett strålande initiativ.. haha.. Att vi har nånstans att gnälla utan att behöva involvera våra respektive! :)
Okej!
30 år, gift, mamma till två barn på 5 och 7 (flickor). Utbildad Sjuksköterska men har inte börjat arbeta som det än. Bor i Sthlm. Min första förlossning tog 23h från absoluta första känningen, tog epidural. Den andra hann jag knappt in innan hon var född så bara lustgas där. Nu väntar vi en pojke med bf idag...går runt med förvärkar som känns big time! Väntar på att d ska dra igång på riktigt.