Inlägg från: larssonkaa |Visa alla inlägg
  • larssonkaa

Klago/gnälltråd för oss höggravida

Är det någon som vet hur man gör för att radera inlägg??

• larssonkaa

Tack alla! Det var mer än jag själv trodde att jag skulle orka, därför jag blev så nöjd med mig själv. Skumt/ dumt att det inte går att radera sina egna inlägg..

Tycker att man kan ursäkta det mesta med värmen. Skulle behöva damma & dammsuga här hemma men... :/ har nya gardiner till vardagsrummet men att stå i fönstret och dona.. Nja!!?

Livets under- det är det bästa med det här stället, att man får gnälla precis hur mycket som helst!! :)

• larssonkaa

Fläkten är en life-saver just nu... På vår nedervåning blir det aldrig sådär vidrigt varmt. Men att kliva upp på övervåningen (där alla sovrum finns) är som att kliva in i en bastu. Vidrigt! Egentligen är det ju helt fantastiskt vilken fin sommar vi fått! Faktiskt! Man är bara för tjock och grinig för att kunna uppskatta den...

Verkar som att vi är fler här med ångest över stökiga hem! Jag blir superstressad när jag tänker att bebis faktiskt kan komma när som helst nu och jag vill inte komma hem till ett stökigt ostädat hem. Borde försöka ta mig i kragen och se till att få nånting gjort i morgon jag också.

• larssonkaa
    thefee skrev 2014-07-24 22:07:12 följande:

Bebisen verkar ha läst mina i lägg om att det är lugnt i magen för ikväll var karater sparkarna igång igen;)

Men gud så varmt det är!! Har alla fönster ch dörrar upp men ändå står det stilla på 28grader här inne... hur ska man kunna sova i denhär värmen?? Hoppas verkligen att det blir svalare snart. Skulle klara mig bra med bara 23grader typ. Då kan man ju kanske göra något annat än ligga stilla som en strandad val och flåsa och svettas så fort man ens tänker tanke på att göra något. I morgon måste vi dock städa för det ser ut som ett bombnedslag här hemma med kläder och leksaker överallt, bokstavligen.

Var glad att den lever om tycker jag! Min är fortfarande väldigt lugn och nu börjar jag fundera om jag ska behöva bli orolig... Skitjobbigt! :/
  • larssonkaa
    fayefaye skrev 2014-07-25 05:13:21 följande:

Mitt gnäll är slut! Ut kom lillen igår på eftermiddagen. Nu ligger jag här och myser på bb. Två sömnlösa nätter men är lycklig ändå. Det finns ett slut på plågan, håll ut!

Stort grattis! Avis jag blir.. :)
  • larssonkaa

My2girls, hjärta i norr, vad jobbigt ni verkar ha det :( förstår att det måste vara hemskt retsamt..

Tänkte i morse att undrar om någon fått sin bebis än?! Kul att se att en bebis hade hittat ut. Kanske blir det någon av er till i morgon bitti?

• larssonkaa
    Hjärta i norr skrev 2014-07-25 09:19:58 följande:

Förresten, en liten presentation av mig:

Föredetta Sthlm:are som fann kärleken i Norrland och flyttade hit för 1,5 år sedan. Har en son född -07 från ett tidigare förhållande (den så kallade pappan helt frånvarande), min sambo har istället blivit sonens pappa (helt på sonens och sambons villkor). Min sambo har en dotter född -08 som dessvärre bor 55 mil bort men hon är hos oss så ofta det är möjligt. Detta blir alltså vårt första (och även sista) gemensamma barn.

Vi bor i hus på landet, sambon jobbar som mekaniker på ett stort åkeri på orten och jag jobbar i vanliga fall som sjuksköterska på Umeå universitetssjukhus.

Jag älskar Norrland! :) bodde där en period när jag var yngre, pluggade i Umeå. Väldigt trevlig stad!
  • larssonkaa
    Happy14 skrev 2014-07-25 10:34:01 följande:

Känner inte ett skit, inte en sd en gång, hade hellre haft skitont. 40+4 nu. Jävligt trött på detta, min man med. Var hos bm idag, fick bara ett papper om igångsättning. Bebisen är iaf fixerad men det har hon varit i över två veckor nu. Har varit sjukskriven och mått dåligt hela graviditeten så hela familjen är så less nu... Suck. Iaf. Var det genomskinligt slem på pappret när jag var på toa imorse, men det har jag haft förut också så det betyder väl noll det med. De vet nog inte ens vad hinnsvepning är här ens, hon har inte ens Gjort en undersökning.. Tredje nya bm denna grav. Också. Ingångsättning 5/8...

Nu blir det gnälligt här så den som orkar får läsa.

Jag har också blivit bollad mellan 3 olika BM. Första träffade jag en gång, sen försvann hon på typ sjukskrivning. Fick träffa nästa och därefter ännu en. Sen en dag ringde första BM och frågade om jag ff ville ha henne som "min" och jag svarade att eftersom jag träffade henne först så ville jag det. Träffade henne en gång, sen var hon borta igen efter det på semester. Där någonstans slog jag näven i bordet och sa att nu vill jag veta vem av er jag ska ha och efter det blev det bättre. Men ja känner ju ff inte att jag fått nån superbra kontakt med "min" BM. Och vad gäller ev kontroller av det ena eller andra, typ hinnsvepning eller kolla tappen o dyl det har jag inte hört ett pip om??! Ibland har det t om känts som om hon har stressat igenom rutinkontrollerna. T ex koll av äggvita i urinen tror jag aldrig har gjorts..?! Känns inget vidare.

Gud vad varmt det är! Kylskåpet ekar tomt och golven är skitiga. Och jag orkar INGENTING och nu är humöret nere i botten, verkligen!

För tillfället har vi ingen bil, vilket innebär att så fort man ska göra något blir det till värsta projektet. Bara att handla mat blir ju 10 ggr drygare..! Eller åka och ta ett dopp någonstans.. Ja, ni fattar.

Gnäll gnäll gnäll... Ger mig nu ;)
  • larssonkaa

En sak till bara-

Har fått en ny noja som pockar i mitt huvud. I förrgår hos BM fick jag veta att mitt sf-mått inte ökat. Hon sa visserligen att det var i sin ordning, att det inte är ovanligt att det avstannar mot slutet. Jag följer kurvan bra men tror att jag har en ganska liten mage. 6 dgr till bf och sf 33. Min noja nu i af (poppade upp i skallen igår kväll) är att magen inte växer för att bebis inte växer??! Ska dom inte växa rätt mycket och fort nu på slutet? Och då borde väl magen också växa?? Gah, jag är så less på att vara orolig och nojig. Fattar inte vad detta kom från... Nån som vet något och kan lugna en blivande försragångsföderska?

Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida