• Mrnormalsugen

Hur länge ska man vänta?! Över 3 år har gått..

Hej!

Är en man som älskar sin fru och åtrår henne väldigt mycket! Men sedan vi fick barn tillsammans för över 3 år sedan så har vi inget sexliv alls, eller högst 3 ggr/år. Och när jag äntligen får med henne så handlar det om att jag ska ge henne en orgasm och sen "får" jag ha samlag med henne i 2 sekunder sedan avbryter hon och klagar på att jag är för stor för henne (Det har alltid varit ett problem med henne och är inte relaterat till barnfödslen Trots att jag är försiktig..). Sen slutar det med en "pliktavrivning" och sen är det slut. Vi har pratat om det och hon säger att det tar lång tid att få tillbaka sexlusten... men nu har det gått över 3 år.. .(. Förspelet är inte mycket roligare, lite pussar, sen försöker jag pussa henne på brösten men det får jag inte.... tydligen så tar det henne flera år till innan hon känner sexuellt för att bli pussade och tagen på brösten...

Vet inte vad jag ska göra.... detta tär på mig... men hon tycker jag är jobbig och kåt...

// Bedrövad normal sugen man

• Svar på tråden Hur länge ska man vänta?! Över 3 år har gått..
  • Anonym (Tips från coachen :))

En del kvinnor behöver längre förspel än lite kyssar här o där och oralsex. Kanske behöver din fru lite mentalt förspel? Uppvakta henne en helt vanlig dag med lite blommor, en enkel gåva som du vet att hon vill ha/behöver men inte köpt själv ännu (inte en ny diskborste eller nya dammsugarpåsar;). Min sambo kom hem med ett fat till min tésil, oväntat och en liten grej som gjorde mig glad! Laga en romantisk middag utan att förvänta dig sex samma kväll. Uppmuntra med fina ord, ta med dig favoritchokladen hem efter jobbet. Det kan ta någon/några veckor av små gester innan hon har lust igen. Ge henne oralsex utan att förvänta dig sex den kvällen, säg att du vill göra det för att du vill! Så småningom får hon förhoppningsvis lusten tillbaka och ni kan försöka er på samlag igen! Om det inte blir bättre så får du prata med henne. Sex är ingen plikt och inget man måste ha varje kväll, men däremot visar man varandra en annan sorts ömhet och kärlek än med bara kyssar. Säg att du saknar den ömheten med henne. Kanske grundar sig det hela i en osäkerhet hos henne sedan förlossningen?

• cirkusmusen
    Anonym (Tips från coachen :)) skrev 2014-07-18 10:05:53 följande:

En del kvinnor behöver längre förspel än lite kyssar här o där och oralsex. Kanske behöver din fru lite mentalt förspel? Uppvakta henne en helt vanlig dag med lite blommor, en enkel gåva som du vet att hon vill ha/behöver men inte köpt själv ännu (inte en ny diskborste eller nya dammsugarpåsar;). Min sambo kom hem med ett fat till min tésil, oväntat och en liten grej som gjorde mig glad! Laga en romantisk middag utan att förvänta dig sex samma kväll. Uppmuntra med fina ord, ta med dig favoritchokladen hem efter jobbet. Det kan ta någon/några veckor av små gester innan hon har lust igen. Ge henne oralsex utan att förvänta dig sex den kvällen, säg att du vill göra det för att du vill! Så småningom får hon förhoppningsvis lusten tillbaka och ni kan försöka er på samlag igen! Om det inte blir bättre så får du prata med henne. Sex är ingen plikt och inget man måste ha varje kväll, men däremot visar man varandra en annan sorts ömhet och kärlek än med bara kyssar. Säg att du saknar den ömheten med henne. Kanske grundar sig det hela i en osäkerhet hos henne sedan förlossningen?

• Anonym (A)

Hon kanske är förändrad för alltid så att vänta på att hon ska förändras bör du lägga av med. Du kan ju försöka vara intim med henne på andra vis, gos/mys/kel en kyss då och då. Att pressas till sex är inte heller speciellt kul, jag har varit den som blev pressad eller fick sorgsna blickar från partnern när jag inte ville. Det fick mig tillslut att göra slut.

Det går ju inte att tvinga henne till sex, jag tycker heller inte att du bör gå och lägga skulden på henne eller få det att verka som om det är hennes fel. Om jag var du skulle jag satsa på att försöka på det intima behovet tillfredsställt genom kel. Kel som inte har något att göra med sex (om hon anar att det är sex du är ute efter så lär hon inte vilja mysa).

• Mrnormalsugen

Hm... kruxet är att jag vill krama och gosa bara, men när jag vill det så tycker hon jag är "needy". Jag uppvaktar henne ofta med små fina saker och ger henne vanlig massage os.v. Jag kräver inte sex.... men hon vill ju knappt pussas eller hållas om ens... förstår inte riktigt svaren... handlar ju om flera månader mellan ens försök till sex.... och massor av uppvaktning från mig och jag begär väldigt lite när jag gör det skönt för henne. Känns som jag får svar på ett annat inlägg än mitt! :S

• Nisse2k

Det låter verkligen som en jobbig situation. 

Från din historia låter det som om hon hamnat i en negativ spiral. Hon har bestämt sig för att det tar tid att få tillbaka sexlusten och därför har slutat försöka. För att få tillbaka lusten till närhet och sex så måste man vilja få tillbaka den och verkligen försöka ihop.

Du säger att ni pratat mycket om det här. Problemet är väl hur man tar upp det. Det här är något som måste få ta tid och inte ska diskuteras i sängen, utan ensamma i ordnad form vid köksbordet eller liknande. 

Har man väl fått en mental låsning så är det ju inte alltid man reder upp det själv utan behöver hjälp från psykolog eller liknande. Men då måste hon ju först och främst acceptera att det är ett problem, där ligger det svåra. För har man väl accepterat att man har ett problem så är det lättare att acceptera att man måste hitta en lösning. 

Det är hemskt att ha behov av närhet och bli nekad den. I längden kommer det inte hålla och det är nog bäst att du är tydlig med det mot henne. 

Nu var detta väl mest en massa svammel, men hoppas att det gör något.

• Efraim Barkbit

Älskar du henne så var tydlig mot henne. Ta hjälp av tredje part i rådgivning och samtal eller om ni föredrar utan. Berätta hur du känner och att du nått en gräns. Även om ni älskar varandra så låter det du utsätter dig för som destruktivt.

Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
  • Mrnormalsugen

Kanske måste till ett samtal med någon rådgivare! Ett förhållande utan sex är inget som funkar för mig i längden... 

Tack för svaren! :) Antar att det finns fler med samma problem! 

• Nisse2k

Jag har själv upplevt en relation där närheten minskade successivt ner till stadiet när vi inte ens kramades, alls. Det slutade med att jag avbröt förhållandet efter drygt 4 år. Hon vägrade inse att det var ett problem och då gick inte situationen att lösa på annat sätt. Sett i backspegeln var det mitt livs bästa beslut.

• Anonym (.)

Att göra på samma sätt som du har gjort de här åren kommer ju bara att ge samma resultat.

Vad gör du för att hon ska få tillbaka sin lust?
    Som småbarnsmorsa är hon säker väldigt, väldigt trött och har brist på kvalitetstid som gör henne glad och sugen. Tjejer vill oftast ha sex när de mår bra, medan killar behöver sex för att må bra.

• Mrnormalsugen

Det som oroar mig mycket är även det faktum att ni vi kommer iväg på ex. en romantisk semester utomlands utan barn så är det ändå sex på nivån: "1 min pussas, in och ut 1 min.... avslutas med en handjob... alt. slick för henne och sedan tillbaka till föregående modell. Jag vill ju ha längre sex med mer förspel och längre mellan och slutakt :S Men det intresserar inte henne. Det är bekymmersamt! Har inte haft något sex som man är nöjd med på massor av år! 

Vet faktiskt inte, är sexterapi något som kan funka?

Svar på tråden Hur länge ska man vänta?! Över 3 år har gått..