• Solidaritet

Varför funkar de flesta killar såhär? Jag ledsnar!

Anonym (Gloria) skrev 2014-07-18 09:57:12 följande:

Har märkt en trend bland killar som både jag och andra tjejer i min omgivning dejtat - nämligen att ju mer man släpper in dem desto mindre "på" blir de.

Jag har nu hållit en kille på halster i fyra månader. Var egentligen inte meningen att hålla honom på halster, men har helt enkelt inte varit redo för att släppa in honom. Så nu när jag faktiskt har släppt in honom så hör han av sig mindre och mindre. När jag inte var redo höll han på hela tiden.

Detta är inte första gången som det händer. Jag är så ofantligt trött på beteendet. Är man som tjej bara intressant så länge man är utom räckhåll?

Visst, han hör ju forfarande av sig till mig och så, men väldigt mkt mer sällan än tidigare. När någon gör så mot mig så svarar jag automatiskt med att prioritera annat eftersom han inte verkar särskilt intresserad - och pang, då är han mer på igen! HATAR detta spel och vill inte ha med det att göra. Det idiotiska är att man har ingen aning på förhand vilka killar som kommer att göra såhär heller, för i början märker man det inte alls.

Vill inte ha nån ytlig jävla relation där man måste spela hela tiden, fy fan vad trist!

Luften gick väl ur stackaren. Efter att ha kämpat i fyra månader kanske han inte var så lyhörd längre för dina signaler och behövde en paus. Kanske han inte orkade släppa in dig riktigt längre. 
  • Solidaritet
    mr me skrev 2014-07-18 14:19:32 följande:
    Som jag skrev; kaka söker maka.

Jag tror helt enkelt att TS, och alla andra tjejer i denna tråd som beklagar sig över killar som "spelar ett spel", upplever att killar som INTE är sådana är för ointressanta och tråkiga för att de ska bli intresserade.

En gång är ingen gång och om man en gång i livet råkar ut för en kille som är på ett visst sätt (otrogen, "spelar ett spel", våldsam, kriminell osv) så kan man helt enkelt ha haft otur och gjort en felbedömning och kan med gott samvete lägga skulden på den killen.

När det däremot börjar upprepa sig och bli ett mönster så kan man vara tämligen säker på att felet inte ligger hos jordens 3,5 miljarder män, utan i hur man själv är som person.

Sedan är det givetvis alltid enklare att lägga skulden på någon annan än sig själv; man följer ett visst dejtingmönster, dras till en viss typ av killar osv och hoppas att utfallet ska bli annorlunda än tidigare 53 gånger. Det är ett tecken på att man är lågbegåvad (dum i huvudet), eller som Einstein sa:

"Insanity is repeating the same mistakes and expecting different results."
    Jag följde ditt resonemang lite grann, sedan skrev du att andra är dumma i huvudet och det blev för mig: Blah blah blah blah. 

Om man upplever att andra är dumma i huvudet, och detta ständigt upprepas, då bör man ifrågasätta om det verkligen är så att det är så vanligt med lågintelligenta människor, eller om det handlar om hur man själv är som person. 
  • Solidaritet
    mr me skrev 2014-07-18 21:38:11 följande:
    Ja, så är det. Var tionde svensk är dummare än 90% av befolkningen och så mycket som hälften har lägre IQ än genomsnittet.

Glad

Det var väl iofs Einstein och/eller Jefferson som kom med utlåtandet om vad som är korkat, inte jag, men jag tar gärna på mig "skulden" för intelligenta historiska citat om du vill ge mig den. Inte mig emot.
    Medelintelligens är inte lågintelligens. Alltså är majoriteten normalintelligenta. Ungefär som du. 
  • Solidaritet
    mr me skrev 2014-07-18 14:19:32 följande:
    Som jag skrev; kaka söker maka.

Jag tror helt enkelt att TS, och alla andra tjejer i denna tråd som beklagar sig över killar som "spelar ett spel", upplever att killar som INTE är sådana är för ointressanta och tråkiga för att de ska bli intresserade.

En gång är ingen gång och om man en gång i livet råkar ut för en kille som är på ett visst sätt (otrogen, "spelar ett spel", våldsam, kriminell osv) så kan man helt enkelt ha haft otur och gjort en felbedömning och kan med gott samvete lägga skulden på den killen.

När det däremot börjar upprepa sig och bli ett mönster så kan man vara tämligen säker på att felet inte ligger hos jordens 3,5 miljarder män, utan i hur man själv är som person.

Sedan är det givetvis alltid enklare att lägga skulden på någon annan än sig själv; man följer ett visst dejtingmönster, dras till en viss typ av killar osv och hoppas att utfallet ska bli annorlunda än tidigare 53 gånger. Det är ett tecken på att man är lågbegåvad (dum i huvudet), eller som Einstein sa:

"Insanity is repeating the same mistakes and expecting different results."
    Det här var ditt inlägg. 
    Så vitt jag vet är inte Einstein skyldig till det fetstilade. Det är nog helt och hållet dina egna ord. 

Jag hoppas att det klarnade lite nu. Det måste vara tråkigt att tappa bort sig mitt i argumentationen. 
  • Solidaritet
    mr me skrev 2014-07-18 22:30:59 följande:
    Ja, precis, jag vet väl vad jag skrev? Det är väl bara att läsa?

Att DU sedan inte förstod innebörden av det är väl mest pinsamt för dig. Som sagt:

"Insanity is repeating the same mistakes and expecting different results"

Det är ganska så exakt vad mycket av denna tråd handlar om...
    Intressant argumentationsteknik. 

Faktum kvarstår ändå att om du upplever att människor är dumma runt omkring dig, vilket du uppenbarligen gör eftersom du tar upp brist på intelligens som ett argument för varför kvinnor kan uppleva det här fenomenet, så kan man undra om det egentligen är någonting hos dig som gör att du upplever dumma människor runt omkring dig. 

Som sagt. Majoriteten är inom samma intelligenskvot som dig. 
  • Solidaritet
    Anonym (Gloria) skrev 2014-07-18 22:42:42 följande:

Mr me och Solidaritet:

måste ni bråka?

Vi diskuterar. Flört

Men naturligtvis måste vi inte diskutera. 
  • Solidaritet
    mr me skrev 2014-07-20 10:52:17 följande:
    Men det är en ovidkommande debatt som inte har med vare sig trådens ämne eller ens det inlägg jag skrev att göra.

Poängen, fortfarande, är den som så många andra redan konstaterat. Felet ligger förmodligen med större sannolikhet hos TS än hos jordens 3,5 miljarder män. Hon dras till fel typ av killar helt enkelt. Hon har en typ av kille som hon springer efter och blir gång på gång besviken när den killtypen inte fungerar för henne.

Eller som Einstein lär ha sagt:

"Stupidity is doing the same thing over and over again and expecting different results"

Funkar det inte första, andra eller tredje gången så gränsar det till idioti att göra likadant en fjärde, femte och sjätte gång. Det vettiga är att TS frågar sig själv vad hon gör för fel istället för att skuldbelägga alla män för hennes dåliga kärleksliv.

Dina tre-fyra senaste repliker till mig har helt missat poängen med det jag skrev...
    Om din poäng är oklar bör du antagligen fråga dig om det kan bero på hur du framför den. Glad
Svar på tråden Varför funkar de flesta killar såhär? Jag ledsnar!