Inlägg från: Anonym (Gloria) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gloria)

Varför funkar de flesta killar såhär? Jag ledsnar!

blaze skrev 2014-07-18 13:03:38 följande:
    Har ni redan kontakt på daglig basis och du upplever ett stopp från honom när du vill öka det ännu mer borde du kanske respektera det. Alla är väl olika men jag hade känt mig kvävd som fan. Och att han har ett arbete att sköta är väl inga konstigheter?

Han har väntat på dig i fyra månader, hör av sig varje dag och ni ska på semester tillsammans.. vad mer begär du av den här stackars snubben? En diamantring? Att han tatuerar in ditt namn?

Du låter både osäker och krävande, tagga ner och sluta överanalysera honom så blir det nog bra Skrattande
    Hur kan man vara "kvävande" om man inte är för på? Det är ju knappast så att jag sitter och messar honom hela dagarna utan jag svarar bara på det jag får. Alltså hör vi av oss varannan gång. Men jag tycker att det ibland blir lite långt mellan gångerna från hans sida, men då har jag försökt anpassa mig efter honom och lägga det på samma nivå även om jag önskat kontakt oftare. Tror ju knappast att han upplever mig som kvävande därför. Man skulle kunna säga att jag följer hans takt rätt bra.

Jag har varit extremt självsäker på mig själv i såna här sammanhang tills för ca tre år sen när jag blev singel efter en lång relation och råkade ut för en massa killar på löpande band som hade ett sånt där på/av beteende. Det var första gången jag provade nätdejting, sen lyckades jag iaf träffa exet som inte var sån. Men mina känslor var väl inte helt rätt där, tyckte inte att vi passade ihop och jag gjorde slut. Efter det har jag skitit i nätdejtingen helt. Träffade den här killen av en slump på annat sätt, han hörde av sig till mig när jag nyss blivit singel. Men jag var som sagt inte redo då, för jag gillar inte att hoppa direkt från en relation till en annan utan vill vara varsam med mina känslor. Känner mig ändå ärrad av att många av killarna jag träffat tidigare varit på/av. Oxå har jag många vänner som råkat ut för samma sak plus killkompisar som är såna med tjejer. Så då reagerar jag kanske lite extra för det. Har som sagt blivit osäker pga det, för några år sen hade jag inte en tanke på att nån kille kunde bete sig så eftersom varenda en jag träffade ville ha en relation med mig, så då var det snarare det motsatta problemet att jag tyckte att de var FÖR på och jag flydde istället.

Förväntar mig ingen ring... Men visst är skadad pga andras beteende. Därför dom jag skrev här, är ju öppen för att det ligger hos mig och att jag läser in saker som inte är samt pga dåliga erfarenheter. Nu när jag fått lite bekräftelse härifrån på att det kanske är så då är jag också mer villig att jobba på det själv.
  • Anonym (Gloria)
    mr me skrev 2014-07-18 14:19:32 följande:
    Som jag skrev; kaka söker maka.

Jag tror helt enkelt att TS, och alla andra tjejer i denna tråd som beklagar sig över killar som "spelar ett spel", upplever att killar som INTE är sådana är för ointressanta och tråkiga för att de ska bli intresserade.

En gång är ingen gång och om man en gång i livet råkar ut för en kille som är på ett visst sätt (otrogen, "spelar ett spel", våldsam, kriminell osv) så kan man helt enkelt ha haft otur och gjort en felbedömning och kan med gott samvete lägga skulden på den killen.

När det däremot börjar upprepa sig och bli ett mönster så kan man vara tämligen säker på att felet inte ligger hos jordens 3,5 miljarder män, utan i hur man själv är som person.

Sedan är det givetvis alltid enklare att lägga skulden på någon annan än sig själv; man följer ett visst dejtingmönster, dras till en viss typ av killar osv och hoppas att utfallet ska bli annorlunda än tidigare 53 gånger. Det är ett tecken på att man är lågbegåvad (dum i huvudet), eller som Einstein sa:

"Insanity is repeating the same mistakes and expecting different results."
    Inte alls. Mitt ex var inte alls sån och det funkade väldigt bra på det viset, tyckte inte att han var det minsta tråkig. Däremot funkade det inte av andra anledningar, för att våra liv för enkelt inte gick ihop. Har aldrig haft detta problem förrän de senaste åren.
  • Anonym (Gloria)
    Anonym (n) skrev 2014-07-18 14:03:35 följande:

Du dras helt enkelt bara till gummiband.

divinenumber7.blogspot.se/2013/09/relationship-advice-rubber-band-effect.html

Här är en mycket bra bok som förklarar psykologi bakom det hela. Har att göra med din och dina mäns uppväxt.

www.adlibris.com/se/bok/hemligheten-fran-ogonkast-till-varaktig-relation-9789127115217

Men om man ska hålla på sådär så förstärker man ju deras beteende snarare än bryter det?! Jag orkar inte hålla på så livet ut.

Har f.ö. läst "Hemligheten".
  • Anonym (Gloria)
    lillekatt skrev 2014-07-18 15:09:33 följande:
    Håller med. Efter fyra månader är den nog ganska "normalt" med något sms per dag om ni ändå ses ofta och planerar semester och liknande ihop.

Kanske är ni i olika förälskelse-stadier där du för tillfället är den som vill ha mer kontakt. Han kanske var sådan för några månader sedan men har kommit ur den fasen. Eller så tycker han att det räcker såsom det just nu. 
    Fast vi har bara varit kompisar fram tills för några veckor sen. Så skrev jag oxå i ett annat inlägg här attjag kom på att han inte hör av sig mer sällan utan skillnaden är att jag hör av mig mer bara så att jag upplever det så. Vi bor en bit ifrån och ses därför inte så ofta... Man skulle kunna säga att vi precis inlett det romantiska.
  • Anonym (Gloria)
    Anonym (tanten) skrev 2014-07-18 15:52:04 följande:

Varje gång jag läser en sån här tråd känner jag en oändlig tacksamhet för att jag träffade min partner innan jag hade någon mobiltelefon och följaktligen varken kunde skicka eller få sms.

Haha, förstår dig :P
  • Anonym (Gloria)
    Vapor skrev 2014-07-18 17:26:12 följande:

Killar gillar jakten, vi är jägare! Precis som när man har en fisk på kroken så gör vi allt för att få upp fisken, när vi väl har fångat den så kanske den inte var så rolig trots allt, då slänger vi ner den i vattnet och vips så har vi fått den på kroken igen sådär svårfångad som den var från början, då var det ju lite kul. Yes vi fick upp fisken igen och den roliga jakten är över. Kasta tillbaks den igen.

Den dagen du upplevs som en guldfisk för killen så kommer han inte chansa och kasta i dig i vattnet igen, då tar han med dig hem och stoppar i dig i sin finaste glas skål smile5.gif

Vad krävs för att han ska uppfatta mig som en guldfisk i såfall?
  • Anonym (Gloria)
    Vapor skrev 2014-07-18 18:12:52 följande:
    Du kan reta honom under en längre tid, släpp inte till i sängen för tidigt men ge honom något på vägen så att han inte tröttnar. Ge honom en chans att lära känna dig och vem du är. Är du kvinnan som får honom att skratta och må bra så kommer han att höra av sig för då blir det kul, då blir du hans guldfisk och när du väl är det kommer han att bli lycklig istället för besviken och vilja kasta i dig i vattnet igen. Få inte killen att känna krav att han måste sms:a o.s.v. Det blir bara något negativt, krav är aldrig bra tidigt i förhållande, då ska bara allt vara roligt och är det så kommer ni att höra av er till varandra för att ni vill och enbart därför.
    Har inte haft sex med honom än. Han mår

bra i mitt sällskap, jag får honom att skratta, han lär sig nya saker av mig och så vidare. Har inte ställt ett enda krav på honom heller. När han stack till NY med en kompis sa jag att vi kunde höras när han kom hem men då hörde han av sig varannan dag därifrån på eget initiativ... Så jag tycker inte att jag gjort nånting fel.
  • Anonym (Gloria)
    Vapor skrev 2014-07-18 18:45:40 följande:
    Nej verkligen inte, men om han hör av sig från New York varannan dag, vad är då problemet? Tycker allt verkar bra smile1.gif
    Kanske är det att jag jämför med exet som skickade ca 15-20 mess om dagen... Denna skickar typ mellan 1-4 per dag. Så jag tycker det är lite.
  • Anonym (Gloria)
    Vapor skrev 2014-07-18 19:16:03 följande:
    Haha 15-20 mess om dagen?!! Nej 1-4 låter mer sunt och är killen i New York så är det riktigt bra. Då ligger du på plus för där lär ju finnas lite roligare saker än att hänga med telefonen.
    Okay... Hm. Jag är van vid att man typ chattar via mobilen o då blir det lätt en massa, massa mess. Kunde få uppåt 30 mess ibland av exet men då tyckte jag att det var för mycket. Hade fått för mig att man skickar hela tiden om man är nyförälskad? Men jag kanske har fel?
  • Anonym (Gloria)

Ahahahahaha! Jag har just kommit på vad det är han gör den jäääääveln!

Han låter alltid MIG skicka sista messet för dagen, sen svarar han på det nästa dag. Smart kille! Undra på att jag blir störd. Ska testa samma sak tillbax nu, vänta bara

Svar på tråden Varför funkar de flesta killar såhär? Jag ledsnar!