• Anonym (M)

Avdrag på underhåll!!

Om ni ens funderar i de banorna så var försiktig, risken är ju att bonusen plockar upp känslorna och inte känner sig så himla välkommen någonstans utan som en handelsvara.

• Anonym (M)

Tycker allt hänger på hur man gör det. Klart den ekonomiska biten ska fungera, men undertonen i inlägget fick mig att känna med bonusen då ena parten verkade prioritera bad och annat, och den andra (ts) verkade upprörd på både det och det ekonomiska. Därför tycker jag att man ska göra det försiktigt för det kan inte vara så kul att vara bonus i detta.

Ess skrev 2014-07-19 14:09:43 följande:

Har du samma åsikt om du vänder på det, när boende föräldern vill ha hjälp med eller dela en kostnad?

• Anonym (M)
    Ess skrev 2014-07-22 18:22:15 följande:
    Jag hävdar fortfarande att flertalet inte har rätt till mer. Visst finns det höginkomsttagare och barn med speciella behov, men så himla många är de inte.
    Ungdomar som går på gymnasiet får bara studiebidrag 10 månader per år, det gör att uh-stödets siffra blir för liten två månader om året.

Ungdomar äter betydligt mer än ett mindre barn, kläderna är dyrare, klasskassor och utflykter är dyrare, osv.

För ett barn upp till ca tio år funkar nog uh-stödet hyfsat men sen räcker det inte så långt.
Svar på tråden Avdrag på underhåll!!