Någon som kan hjälpa oss? Pco/pcos problem
Hej alla, är en 17 årig tjej som är förlovad sambos och snart fru nästa år. Jag och min kille har en dotter på 13 månader ihop, redan i mars har vi försökt på syskon utan resultat. Åkte in till kvinnokliniken för en månad sen pga koll på mina äggstockar och fick veta att jag hade pco/pcos och hela min värld rasa samman... Det första jag fick för mig var att jag aldrig kommer kunna skaffa fler BARN
, min blivande man kommer få leva med en steril fru resten av livet.... Jag är 1,56 och är lite överviktig sen graviditeten, har svårt att hålla mitt BIM och allt.. Hur ska vi gå tillväga? Ja vi är unga (17&20, han har fast anställning och vi har eget hem) men vill verkligen ha fler barn, båda älskar stora familjer och älskar livet som förälder! Vi är så oroliga att vi aldrig kommer plussa, vi vill så gärna att våran dröm till syskon till dotterm och stor familj ska bli sann
vi göra?!Har sökt via nätet och finns en medicin som ska hjälpa till på traven för ägglossning som heter Permotime MEN enligt 1177 funkar det inte på en som har pco/pcos, vad ska man hitta på? Har satt ett krav att börja trappa ner på maten och äta oftare och sundare, samt hålla koll på vikten men var ju smal innan jag blev gravid och hade ändå svårt att plussa... Tog 1 år på ett ungefär, snälla hjälp!