vem tar mina katter!?
Sju katter som du släpper ut vind för våg och sen gnäller du om att de försvinner. Väx upp.
Sju katter som du släpper ut vind för våg och sen gnäller du om att de försvinner. Väx upp.
Emmia - du släpper ut dina katter utan uppsikt och sen är du ledsen för att de försvinner. Om du är tillräckligt vuxen för att ha katter så hade du förstått konsekvenserna med att släppa ut katterna.
Hur gammal är du egentligen?
Men om katterna betyder så mycket för dig så borde du väl vara mer mån om att de ska finnas kvar? Fattar inte att kattägare inte kan ta bättre hand om sina djur.
Nå, du behöver ju inte ta till personangrepp. Att släppa ut en (okastrerad förmodar jag då) katt utan uppsikt är inte särskilt ansvarigt. Katten kan bli påkörd, smita iväg (och få ungar) eller bli tagen av ett annat djur eller någon som tycker att katten kan bo hos dem i stället. Det är något man får räkna med när man släpper ut katterna, och då också räkna in eventuell sorg. Man måste liksom fatta det.
Jämförelsen med förskola var lite för märklig för att bemöta mer.
Skillnaden är att jag inte släpper ut mina barn utan tillsyn... Klart du får vara ledsen, men du måste ju också inse konsekvenserna av att släppa ut katterna vind för våg.
Särskilt som du gör det när en katt redan försvunnit och sen ännu en.
Men hjälp, förstår du inte skillnaden? Jag lämnar mitt barn på förskolan och betalar för att någon annan ska ha uppsikt över och ta hand om hen. Släpper man ut katten är det ju ingen som har uppsikt. Och ja, jag är emot utekatter, för kattens skull.