Anonym (Trådstartare) skrev 2014-07-20 12:47:41 följande:
Hej.. Jag har jävligt tjocka kinder som fan även hänger!! Ser äckligt ut. Har inga alls kindben, märks fortfarande om jag försöker sminka över. Är inte fet, är 1,55 och väger 52. Vägde 63 innan, gick ner pga detta men inget ändrades. Fyfan ser ut som en enda jävla klump i ansiktet. Är 15 men ser ut som 8. Vill operera men har inte råd och min mamma är emot det. Mätte tjockleken på mina kinder och det är 6 cm!! Vad ska jag göra?
Hur gjorde du när du mätte tjockleken på dina kinder egentligen?
Eftersom du bara är 15 har jag svårt att tro att dina kinder verkligen hänger. Däremot är det inte konstigt om du faktiskt har runda kinder. Vissa har runda kinder, andra har det inte, och det är vanligare bland barn och unga, att "valpfettet" inte riktigt har försvunnit än. Ditt utseende kommer säkert att förändras. Och gör det inte det, kommer de runda kinderna så småningom att bli en välsignelse som ger dig ett ungdomligt utseende (tro mig, jag har runda kinder och är över 40 men visar fortfarande leg på systemet).
Du ska INTE operera, utan försök att ändra attityd till kinderna istället. Du kanske inte gillar dem, men jag kan slå vad att många andra gör det. Har du svårt att acceptera den här detaljen av ditt utseende, sätt fokus på någonting annat istället, som du är nöjd med, dina ögon eller din mun t ex. Försök inte att "sminka över" dina kinder, det är inte ens möjligt att göra och du kommer bara att se smutsig ut.
Hoppas att du kan lära dig att älska dig själv!