• Anonym (Trådstartare)

Äckligt tjocka kinder

Hej.. Jag har jävligt tjocka kinder som fan även hänger!! Ser äckligt ut. Har inga alls kindben, märks fortfarande om jag försöker sminka över. Är inte fet, är 1,55 och väger 52. Vägde 63 innan, gick ner pga detta men inget ändrades. Fyfan ser ut som en enda jävla klump i ansiktet. Är 15 men ser ut som 8. Vill operera men har inte råd och min mamma är emot det. Mätte tjockleken på mina kinder och det är 6 cm!! Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Äckligt tjocka kinder
  • Anonym (Trådstartare)
    Anonym (Nina) skrev 2014-07-20 15:11:38 följande:

Med andra ord, som Liv Tyler ungefär? Hon är ju jättevacker. Jag är säker på att du inte är lika ful som du tror. Och även om du är det, har jag ett visdomsord från Tage Danielsson till dig:

"Om man går fort och ler mycket hinner ingen se att man är ful"

Lol nej, liknar mer Steven. Liv är ju vacker men jag varken vill se ut som hon eller gör det. Försöker se ut som en blandning mellan Steven och Ozzy men ser ut som en uppsvälld Steven med uppblåsta kinder och deformerad mun och ozzyglasögon.
  • Anonym (Nina)
    Anonym (Trådstartare) skrev 2014-07-20 15:24:25 följande:
    Lol nej, liknar mer Steven. Liv är ju vacker men jag varken vill se ut som hon eller gör det. Försöker se ut som en blandning mellan Steven och Ozzy men ser ut som en uppsvälld Steven med uppblåsta kinder och deformerad mun och ozzyglasögon.
    Oavsett om du är ful eller vacker rent objektivt, hör jag på din beskrivning att du har ett personligt och säreget utseende, vilket också är något att vara tacksam för. Det jag med säkerhet vet är att det är en attitydfråga. Du kan göra det bästa av vad du har och bli exceptionell.
  • Anonym (Trådstartare)
    Anonym (Nina) skrev 2014-07-20 15:30:32 följande:

Oavsett om du är ful eller vacker rent objektivt, hör jag på din beskrivning att du har ett personligt och säreget utseende, vilket också är något att vara tacksam för. Det jag med säkerhet vet är att det är en attitydfråga. Du kan göra det bästa av vad du har och bli exceptionell.

Det ser ju förjävligt ut.. :(
  • Anonym (gör inget)

Ansiktet växter ganska mycket i sena tonåren och blir inte helt klart förrän kring 25-årsåldern. Gör ingenting permanent med ditt ansikte nu när du är såhär ung. 

Steven Tyler har för övrigt inte alls tjocka kinder? Inte ens som ung.

• Anonym (Trådstartare)
    Anonym (gör inget) skrev 2014-07-21 13:40:23 följande:

Ansiktet växter ganska mycket i sena tonåren och blir inte helt klart förrän kring 25-årsåldern. Gör ingenting permanent med ditt ansikte nu när du är såhär ung. 

Steven Tyler har för övrigt inte alls tjocka kinder? Inte ens som ung.

Jag är ju så ful, kan inte ens kolla mig i spegeln. Sa inte att Steven har tjocka kinder, sa att jag ser ut som en uppsvälld och deformerad version av honom
  • Anonym (Nina)
    Anonym (Trådstartare) skrev 2014-07-21 17:41:25 följande:
    Jag är ju så ful, kan inte ens kolla mig i spegeln.
    Jag tycker att du ska söka hjälp. Vi kan inte hjälpa dig här i tråden, det är mycket möjligt att du lider av någon slags dysmorfofobi och har en helt felaktig uppfattning om ditt utseende. Å andra sidan är det inte ovanligt att ha komplex för inbillade defekter i din ålder. Men det verkar jobbigt för dig och du tycks inte mottaglig för våra kommentarer utan upprepar gång på gång hur ful du är. Eftersom vi inte vet hur du FAKTISKT ser ut förstår jag att du inte vågar lita på oss.

Men någon borde du nog prata med, för det här är inte riktigt hälsosamt.
  • Anonym (Trådstartare)
    Anonym (Nina) skrev 2014-07-21 18:08:58 följande:

Jag tycker att du ska söka hjälp. Vi kan inte hjälpa dig här i tråden, det är mycket möjligt att du lider av någon slags dysmorfofobi och har en helt felaktig uppfattning om ditt utseende. Å andra sidan är det inte ovanligt att ha komplex för inbillade defekter i din ålder. Men det verkar jobbigt för dig och du tycks inte mottaglig för våra kommentarer utan upprepar gång på gång hur ful du är. Eftersom vi inte vet hur du FAKTISKT ser ut förstår jag att du inte vågar lita på oss.

Men någon borde du nog prata med, för det här är inte riktigt hälsosamt.

Du har nog rätt, ska prata med en kurator. Mår knappast bra av detta själv
  • Anonym (Nina)
    Anonym (Trådstartare) skrev 2014-07-21 18:22:11 följande:
    Du har nog rätt, ska prata med en kurator. Mår knappast bra av detta själv
    Bra!
  • Malis00

Jag är 14 år och har också stora och hängiga kinder fast att jag är väldigt underviktig och måste gå upp i vikt. Jag stör mig så otroligt mkt på dom små strecken som bildas under kinderna.. Det förstör hela mitt ansikte och jag vill bara gömma dom men det går inte.

• Anonym (Mazz)

Hej, jag är 14 år och har också väldigt stora kinder fast att jag egentligen är väldigt underviktig, dom hänger och bildar små streck ner från min mun som jag stör mig så galet eftersom de förstör hela mitt ansikte. Men får väll bara hoppas att dom försvinner med tiden men det känns som em evighet:(

• Anonym (Mazz)

Sorry jag råkade skriva typ samma sak två ggr men trodde inte det första gick fram

Svar på tråden Äckligt tjocka kinder