• Anonym (Fallgropen)

Sent oidipuskomplex

Hej. (Råkade skriva denna tråd i "sex och graviditet" och då det inte har med graviditet att göra så gjorde jag en ny tråd)

Jag har på senare år funnit att jag tänder mer och mer på äldre kvinnor.
    Jag tänder inte på att de är äldre, utan mer på deras sätt, deras personlighet.
    Oftast är det inget medvetet val, utan snarare en förbannelse som vägrar
    släppa taget. Jag har haft sex med en 36åring när jag var 19, det är den största
    åldersskillnaden jag mäktat med, men ändå kändes det som att jag hade sex
    med en jämnårig kvinna. Hennes personlighet var flamsig och då hon hade två
    barn, vilka var hos hennes ex den aktuella veckan, kändes det som att hon mer
    var på fjortisnivå och bara ville knulla, oavsett med vem (vilket förmodligen stämde)

Idag är jag 28 och det har sakta men säkert blivit värre. Jag tänker ständigt på
    sex med äldre kvinnor, men har inte modet att ta kontakt med någon som är
    intressant. Mest för att personligheten som tilltalar mig oftast ser mig som en
    liten skitunge.

Jag har ibland sökt mig till klubbar och barer där klientelet är av det lite äldre
    slaget, så som Golden Hits, Engelen och Patricia. Det råder ingen brist på
    potentiella sexuella möten där, men min egen inställning till mig själv håller
    mig borta från att konfrontera mina sexuella böjelser, om man vill kalla det så.

Ibland får jag för mig att jag har ett sent oidipuskomplex och att det är min
    egen morsas personlighet jag är ute efter i en kvinna. Detta gör mig helt
    jävla tokig inombords då jag vet att jag inte kommer eller kan göra något
    åt det. När jag träffar yngre kvinnor på krogen blir jag snabbt uttråkad av
    allt skitsnack och deras naiva och ibland dryga approach.

Jag vet inte riktigt vad jag vill med den här tråden, men jag misstänker
    att jag inte är ensam om det här. Men hur ska man göra? Hur ska jag
    kunna ha ett förhållande med en jämnårig kvinna utan att känna att
    sexlivet är miserabelt?

En vilsen man...

• Svar på tråden Sent oidipuskomplex
  • LindaJohanna

Jag har alltid dragits till män som är äldre än mig själv, både psykiskt och fysiskt. Varför har jag ingen aning om och det spelar mig faktiskt ingen roll heller. Är lyckligt gift sedan 15 år med en man som är 18 år äldre än mig. Det är för mig ett tecken på att jag valt rätt!

Lider du av oidipuskomplex? Nej, det tror jag inte. Du råkar bara dras till lite äldre personer. Sluta analysera så mycket och träffa/ha sex med vem du vill, oavsett ålder!

• Anonym (Fallgropen)

Jag kanske var lite otydlig. Men det är alltså kvinnor som ratar mig som jag vill ha. Eller ha, jag tänder på mentaliteten.. "du är bara en liten grabb". Att sedermera få detta till sex ser jag mer eller mindre som omöjligt.

Jag strävar liksom efter det jag inte kan få. Det känns som om jag försöker simma upp för ett vattenfall.

Vet inte hur jag ska förklara.. :/

• LindaJohanna

Då missförstod jag. Men du får väl fortsätta tills du får napp då! Det finns massor av kvinnor som vill ha en "grabb". Du har bara inte hittat rätt än!

Svar på tråden Sent oidipuskomplex