• Anonym (Rädd)

Hemabort, positivt gravtest! :-(

Jag gjorde en hemabort i början av Juni.

Det blödde och det kom stora klumpar.

Gjorde ett gravtest en månad efter (som jag skulle) Det visade negativt.

Jag fick en blödning.

Fick en känsla att jag ändå var gravid... (jag har tre barn sedan innan och tyckte att jag hade gravsymptom)

Jag köpte ett gravtest som visare positivt, panik!

Jag ringde gyn som sa att jag skulle göra ett nytt test idag, och det visade ett svagt positivt streck...

Nu har jag fått en tid imorgon på gyn.

Nu startade nyss en blödning, en med klumpar och sånt.

Jag blir verkligen jätterädd (gråter floder), vad är det som händer?

Någon som varit med om liknande?

• Svar på tråden Hemabort, positivt gravtest! :-(
  • Anonym (Rädd)

men..

jag har inte feber, jag har inte ont (bara som lite svag mensverk emellanåt) det lukar inget särskilt...

• Anonym (Rädd)
    Anonym (?) skrev 2014-07-21 19:49:17 följande:

Vad är en hemabort?

Jag har gjort en medicinsk abort hemma. Efter besök på gynmottagningen fick jag tabletter och information hur det skulle gå till. Sedan gjorde jag detta hemma (när min sambo var hemma, jag var inte ensam) jag hade hela tiden kontakt med gynmottagningen också.

http://www.1177.se/Vasternorrland/Fakta-och-rad/Behandlingar/Abort/ 

Nu är jag rädd att det blev en misslyckad abort då gravtest visar positivt, och dessutom blöder jag rätt mycket...

• Anonym (?)
    Anonym (Rädd) skrev 2014-07-21 19:57:21 följande:

Jag har gjort en medicinsk abort hemma. Efter besök på gynmottagningen fick jag tabletter och information hur det skulle gå till. Sedan gjorde jag detta hemma (när min sambo var hemma, jag var inte ensam) jag hade hela tiden kontakt med gynmottagningen också.

www.1177.se/Vasternorrland/Fakta-och-rad/Behandlingar/Abort/ 

Nu är jag rädd att det blev en misslyckad abort då gravtest visar positivt, och dessutom blöder jag rätt mycket...

Ok, då förstår jag.

Hormonerna kan finnas kvar flera veckor, så det kan vara därför testet visar positivt, precis som någon annan i tråden nämnde.

Jag gjorde en medicinsk abort när jag fått ett missfall, allt kom ut. Men, min första mens efter var en mardröm! Precis det som du beskriver, så kanske är det "bara" en extremt riklig mens.
  • Anonym (Rädd)

Anonym (?) skrev 2014-07-21 20:02:08 följande:
    Ok, då förstår jag.

Hormonerna kan finnas kvar flera veckor, så det kan vara därför testet visar positivt, precis som någon annan i tråden nämnde.

Jag gjorde en medicinsk abort när jag fått ett missfall, allt kom ut. Men, min första mens efter var en mardröm! Precis det som du beskriver, så kanske är det "bara" en extremt riklig mens.

Tack snälla för svar <3

Ja strecket idag var inte jättetydligt... kanske har kvar hormon i kroppen.

Jag har haft sådan otur med allt de senaste åren att jag ser skräckscenarion framför mig...

vem vet jag kanske bara bygger upp en oro som gör att kroppen spelar mig ett spratt (med gravsymptom)

• Anonym (?)
    Anonym (Rädd) skrev 2014-07-21 20:32:09 följande:

Tack snälla för svar <3

Ja strecket idag var inte jättetydligt... kanske har kvar hormon i kroppen.

Jag har haft sådan otur med allt de senaste åren att jag ser skräckscenarion framför mig...

vem vet jag kanske bara bygger upp en oro som gör att kroppen spelar mig ett spratt (med gravsymptom)

Jag förstår precis hur du tänker, kan det hända så händet det mig, typ Jag upplever samma fenomen. Lustigt nog håller min terapeut med mig, hon trodde mig inte när jag började gå hos henne för två år sen.

Hoppas det "bara" är som med mig och en extrem mens.
  • Anonym (Rädd)
    Anonym (?) skrev 2014-07-21 20:37:39 följande:
    Jag förstår precis hur du tänker, kan det hända så händet det mig, typ Jag upplever samma fenomen. Lustigt nog håller min terapeut med mig, hon trodde mig inte när jag började gå hos henne för två år sen.

Hoppas det "bara" är som med mig och en extrem mens.

nu skrattade jag lite mellan tårarna. Exakt vad min psykolog har sagt "allt har hänt och händer verkligen i ditt liv... det är ett under att du står upp" 

Känns skönt att jag har tid imorgon bitti. Barnvakt fixad så sambon kan följa med mig.

OJ vilken oro och panik jag känner, vill ara gömma  mig under ett täcke typ...

• Anonym (?)
    Anonym (Rädd) skrev 2014-07-21 20:53:01 följande:

nu skrattade jag lite mellan tårarna. Exakt vad min psykolog har sagt "allt har hänt och händer verkligen i ditt liv... det är ett under att du står upp" 

Känns skönt att jag har tid imorgon bitti. Barnvakt fixad så sambon kan följa med mig.

OJ vilken oro och panik jag känner, vill ara gömma  mig under ett täcke typ...

Lite därför jag skrev det, så du skulle kunna le lite smått iaf.

Jag brukar tänka att har jag klarat av allt hittills så varför skulle detta knäcka mig. Försök fokusera på allt du klarat och få styrka från det. <3
  • Anonym (Rester)

Det är rester efter aborten.

Ett test kan visa positivt ändå upp till 9

veckor.

Har fått positiva test 7 veckor efter ett missfall

• Anonym (Rädd)
    Anonym (?) skrev 2014-07-21 21:06:59 följande:
    Lite därför jag skrev det, så du skulle kunna le lite smått iaf.

Jag brukar tänka att har jag klarat av allt hittills så varför skulle detta knäcka mig. Försök fokusera på allt du klarat och få styrka från det. <3
    Tack SNÄLLA. Ja så ska jag verkligen försöka att tänka "har jag klarat allt annat klarar jag detta också"
Svar på tråden Hemabort, positivt gravtest! :-(