Köra iväg katten
Jag vill inte ha en massa moralkakor här och gnäll från kattägare och andra djurvänner. Jag vill bara ha svar på min fråga.
Hur långt ska man köra iväg en katt med bilen för att den inte ska ta sig hem igen?
Där vi har vår sommarstuga har en av grannarna katt. Den springer omkring och bajsar på vår tomt och jagar småfåglar. Jag har försökt jaga bort katten och jag har pratat med ägaren. Ägaren beter sig som man kan förvänta sig av en kattägare och tjatar om att det är naturligt för katter att springa löst och jaga. Igår lämnade jag förrådsdörren öppen medan jag grejade i trädgården och när jag skulle stänga dörren på kvällen så satt katten (tydligen nån fin ras som var väldigt dyr) där inne. Jag stängde dörren med katten inne i förrådet och funderar nu på att ta med den i bilen och köra iväg den några mil så att den inte kommer tillbaks. Då får ju ägaren som den vill, dvs att katten får springa löst och jaga, precis så som det tydligen är naturligt för katter att bete sig. Ägaren verkar ju ändå inte vara så rädd om katten eller vara så intresserad av att umgås med den när den ändå springer ute hela dagarna.