• Anonym (Orkar ej med)

Byta blöja i vår säng!!

Har 2 bonus barn på 5 och 7 år som har blöja bara på natten. Min sambo läser saga i vår dubbelsäng och de kryper ned under täcket.
    Sedan så byter han och sätter på blöja på lakanet eller ovanpå täcket utan skydd.
    Hittar ibland deras underkläder under mitt täcke där det kan va bajsränder och lite kiss i. ( han bär sedan in dom på sina rum)
    Jag blir galen! Tycker det är såå ohygieniskt!
    Har sagt till han, men han säger att han glömmer bort.Han tycker inte det är en sådan stor sak och sover gott i sängen.

Tips!

• Svar på tråden Byta blöja i vår säng!!
  • Anonym (öö)

Blöjor på 5 (FEM) o 7(SJU) åringar???? båda två? BÄÄRS in i sina sängar??? öö - no comments.

• Anonym (???)

Varför har en 5 och 7 åring blöja? Har de någon funktionsnedsättning?

Jag byter på vår 6-månaders i sängen ibland. Om det är en kissblöja. Men då ser jag till att det inte blir kissigt i sängen. Lägger den rena blöjan under den smutsiga.

• mamaleona

Nä hörni nu vet jag inte vad jag heller ska säga. Min en son va sängvätare tom 6-7års ålder MEN ALDRIG att någon BYTTE blöja åt honom eller SATTE på honom en blöja - det skötte han nog själv från 4-5 års ålder, jisses. Att sedan BÄRA in dom i sina sängar....???? hur råkar det sig att båda är sängvätare??? tänkt på det? I mina öron låter det spontant som att dessa barn hålls som småttingar då de byts på dom o bärs in i sängarna??? Kanske orsaken till sängvätningen finns i föräldrarna, låter väääldigt ovanligt o onormalt beteende. Försök ta upp saken el visa honom detta.

• Anonym (Orkar ej med)

Sagt att de är för stora, men de är ju bara där så liten tid tycker sambon medans jag tycker de är här jämt  v.v och mera på lov och sommar osv....
    Han vill väl att de ska va små igen?
    Jag kan ju inte påverka för att jag är då bara elak och självisk m.m och vet ej hur det är att ha barn blaha blaha...

• Anonym (???)
    Anonym (Orkar ej med) skrev 2014-07-21 18:43:36 följande:

Sagt att de är för stora, men de är ju bara där så liten tid tycker sambon medans jag tycker de är här jämt  v.v och mera på lov och sommar osv....
    Han vill väl att de ska va små igen?
    Jag kan ju inte påverka för att jag är då bara elak och självisk m.m och vet ej hur det är att ha barn blaha blaha...

Jag måste säga att jag tycket att detta är sjukligt. Jag har som sagt en 6-månaders som får sitta på pottan och bajsa (lättare för honom att få ut bajset). Tycker det är helkonstigt att en (frisk?) 5 och 7-åring har blöja.
  • Anonym (Orkar ej med)

De är som småttingar,vill bli burna ofta och sitta i knä hela tiden.
    Tror ej de har någon funktionsnedsättning förutom utvecklandet. De kladdar och grisar vid matbordet fortfarande och tar ej undan tallrik osv.
    De kissar i blöjan. Tyvärr...

• Anonym (Orkar ej med)

Jag har tagit upp det förut men då blir han arg och försvarar barnen att det ej är något fel.Och att jag är negativ mot barnen,eftersom jag enligt han anklagar dom för att vara sängvätare.

• Anonym (Skojar du lr?)

Barn blir som man uppfostrar de! Varför behandlar ni barnen som bebisar? Går barnen på frita/skola? Och om 7-åringen går i 1:a klass kan han väl inte ha blöja på sig? Detta verkar helt sinnessjukt! 

Ni som föräldrar måste söka hjälp, för ni är inte normala!

• Anonym (Orkar ej med)

Barnen har ej blöja på dagen endast natten och tro mig jag vill inte att de har det på natten utan lär sig bli torra.
    Men bioföräldrar gör som bioföräldrar gör...

• Anonym (???)
    Anonym (Orkar ej med) skrev 2014-07-21 18:54:59 följande:

Jag har tagit upp det förut men då blir han arg och försvarar barnen att det ej är något fel.Och att jag är negativ mot barnen,eftersom jag enligt han anklagar dom för att vara sängvätare.

Eh! Om de inte klarar av att vara utan blöja på natten så är de ju sängvätare. Nä något är fel på den mannen.
Svar på tråden Byta blöja i vår säng!!