• Anonym (förbannad)

otrevlig butiksbiträde

Alltså är så jävla förbannad!!! Hur kan man få jobba med service om man uppför sig på det här sättet?? Jag var på dressmann med sambo, sambos mamma och hennes man. Jag skulle köpa nya kläder så jag testade en massa olika och eftersom kl var mycket kunde vi inte springa fram och tillbaka och lämna kläderna på sin plats utan till de fick ligga kvar i provhytten. Jag gick sedan till kassan för att betala för ett par shorts och underkläder. Jag sa skämtsamt till tjejen i kassan. Alltså sorry jag har lämnat lite kläder bakom mig hehe.. vilket hon svarar på "aa men vad sjysst" sen säger hon igen "verkligen sjysst av dig" jag trodde hon skojade då... men så kom hennes kollega och hon fortsatte med "alltså kolla vad han har gjort han har lämnat massor med kläder efter sig" varpå jag svarar "alltså det räcker nu" och hon hånler och låtsas som att hon har rätt i att bete sig på det sättet. Hon börjar ta betalt men jag är redan irriterad och frågar min tjejs mammas sambo om det är ok att göra så här. Han går fram och säger: ja... det kan hon ju göra men om du ska gå och göra hennes jobb tycker jag du ska få hälften av pengarna också. Hon svarar "alltså vet du vad vi gör så här, jag säjer ingenting till er och om ni inte går härifrån kallar jag på vakterna" då stod vi på oss och aa men gör det... hennes kollega bevittnade hela händelsen och bad om ursäkt och frågade om vi ville ha gratis saker.. jag sa nej och köpte det jag skulle men bad om den där tjejens namn vilket jag fick. . Jag misstänker nästan att hon är rasist för att hon gjorde så. Hur kan hon vägra sälja mig kläder för att jag inte ställde tillbaka andra kläder? Det är som att neka någon efterrätt för at man inte åt klart huvudrätten. Vad tycker ni? Såna ska väl sparkas? Jag ska ringa ansvarig imorgon. Observera att min tjejs mammas man jobbar på universitet och högutbildad och av hög status så han skulle inte uppträda illa på något sätt. Samtidigt borde det väl finnas kameror. .. fan vad sur jag är nu

• Svar på tråden otrevlig butiksbiträde
  • Anonym (Butiksbiträde)
    Anonym (förbannad) skrev 2014-07-22 22:22:47 följande:
    Jag vill inte ha presentkort. Jag har inte tagit mot något sådant. Min värdighet går före lite rabatt på dressmann. Jag kan väl inte vara den enda kunden som lämnat kvar kläder i provhytten någonsin? Vem vet mot vem mer den tjejen betett sig så mot eller vilka fler hon kan komma att göra det mot. Nästa gång kanske hon skäller ut en kund för att inte tagit med sig kvitto och hon tvingas göra en kvittosökning som gör hennes arbete sååååå mycket jobbigare. Förstår du inte konceptet eller? Kalla mig besserwisser om du vill..
    Jo jag förstår visst. Du blev illa bemött därför är du fortfarande förbannad. Men du måste också förstå att hon kanske reagerade när du hämtade din sk. tjejs mammas man som sa något otrevligt. Det var hon sa att hon skulle kalla på vakter. Läs din egen text.

Vem hon bemöter nästa gång är inte din business.  Du behöver faktiskt inte läxa upp personalen. Är de otrevliga. Handla inte där. Så enkelt är det.
    Alla inlägg som du har skrivit, låter som att du är en besserwisser (som du själv skrev nyss.) Att du har rätt och alla har fel. Du tål inte ens folks åsikter liksom?! 

Ibland behöver man faktiskt inte förstora saker och ting. Du är dessutom långsint.
  • Anonym (pinsamt)

Du ger oss inom vården dåligt rykte. Om du nu kände att det var dåligt med tid kunde du ju provat kläderna en annan dag. Hon hade säkert ingen lust o jobba övet igen för en kund inte kunde offra sig o ta ut kläderna. För o jobba i vården har du brist på empati o normalt beteende.

• Anonym (helen)
    Anonym (förbannad) skrev 2014-07-22 00:44:41 följande:
    det där med hehe. Är mitt sätt att vara på. Jag är glad och ville inte låta som någon slavdrivare

utan jag var mer ute efter att dämpa "smärtan" med ett glatt/blygt hehe...
    Din attityd är värre än butiksbiträdets.  Vidrigt och töntigt! Kräks   
  • Emeli82
    Anonym (förbannad) skrev 2014-07-22 14:54:16 följande:
    Jag är bättre. För jag går inte och tjafsar med mina patienter för att de inte alltid gör som man själv vill. Ni som svarar med endast att märka på vissa ord har en lätt form av autism eller asperger. Har ni kollat upp det? Annars läs hela texten i sin helhet.
    Du arbetar inom vården, säger du.   Och i nästa stund försöker du sätta diagnoser på anonyma människor på nätet, pga enstaka inlägg de skrivit
    Seriöst!  
    Anonym (förbannad) skrev 2014-07-22 15:04:14 följande:
    Nej. För jag antar att du ber patienter plocka upp efter sig? Ber du de diska och tvätta sina egna kläder också? Bara om situationen kräver det i rehabiliterande syfte. Annars är det kasst av dig.
    Bara det inlägget gör att jag hoppas innerligt att du inte jobbar i vården...
    Du kan alltså inte skilja på en kund i en butik och en sjuk patient?

Du tycker inte det är någon skillnad på att en helt frisk kund plockar undan kläder den dragit fram i en klädbutik, och att en inlagd sjuk patient diskar,städar och tvättar kläder?
    Hade patienten kunnat göra dessa uppgifter, hade denne antagligen inte behövt vara inlagd på sjukhus.

Men du jämställer dig alltså med en patient på sjukhus?

• Emeli82
    Anonym (ajaj) skrev 2014-07-22 21:51:08 följande:
    Jag börjar tro att han inte är läkare. Han har nog inte ens gått på högskola/universitet. ;)
    Naturligtvis är inte TS läkare!

Undersköterska i bästa fall. 
  • Lord Hans
    Emeli82 skrev 2014-07-23 01:02:58 följande:
    Naturligtvis är inte TS läkare!

Undersköterska i bästa fall. 
    Statistiskt är SD anhängare överrepresenterade bland arbetslösa, så man får utgå ifrån att han är arbetslös.
  • vampyria2
    Anonym (förbannad) skrev 2014-07-22 22:15:06 följande:
    Nja... sjukgymnaster, sjuksköterskor, undersköterskor, psykiatriker, kuratorer, terapeuter, socionomer, läkare och psykologer mm finns bl a på sjukhus. Självlärd och jobba på sjukhus går väl knappast om man inte skall jobba med att strimla papper eller något.
    Hoppsan vilket bra språk du fick helt plötsligt, inte lite skillnad emot hur du skriver i TS, gått snabbkurs eller
  • Karl XII

Social kod är rätt enkelt att lära sig, Ts:

"Om man beter sig som ett svin, blir man behandlad som ett svin"

• Kollare

TS: Hota till livet för att någon glömt ett leg?

Du är fortfarande arg och detta har tappat proportionerna helt. Du verkar vara ett nacsissiskt psykfall där "att få rätt och status" är viktigare än sunt förnuft. Har tanken någonsin slagit dig att ditt beteende inte är ok? Eller är det bara så jävla kränkande att en smätjej säger emot dig? Hon borde hålla käften eller?

Stackars chefer på Dressman som ska hantera folk som du. Fattar du inte?? De tänker "ännu en lättkränkt idiot som beter sig som kungen av ghetteoförorten och tror att han ska få småtjejer sparkade när deras eget sviniga beteende inte köps rakt av". Skicka fanskapet några presentkort så är problemet ur världen. Jag hoppas butiksbiträdet fick delge sin version av storyn. Den överensstämmer inte med din.

Fan ska handla på Dressman i Skärholmen. Tänk om man träffar på såna som dig.

• Octavia
    Kollare skrev 2014-07-23 10:19:41 följande:
    TS: Hota till livet för att någon glömt ett leg?

Du är fortfarande arg och detta har tappat proportionerna helt. Du verkar vara ett nacsissiskt psykfall där "att få rätt och status" är viktigare än sunt förnuft. Har tanken någonsin slagit dig att ditt beteende inte är ok? Eller är det bara så jävla kränkande att en smätjej säger emot dig? Hon borde hålla käften eller?
    Stackars chefer på Dressman som ska hantera folk som du. Fattar du inte?? De tänker "ännu en lättkränkt idiot som beter sig som kungen av ghetteoförorten och tror att han ska få småtjejer sparkade när deras eget sviniga beteende inte köps rakt av". Skicka fanskapet några presentkort så är problemet ur världen. Jag hoppas butiksbiträdet fick delge sin version av storyn. Den överensstämmer inte med din.
    Fan ska handla på Dressman i Skärholmen. Tänk om man träffar på såna som dig.
    Solklart fall av "jag ska ha respekt". Guld i mun
Svar på tråden otrevlig butiksbiträde