• Mrs K

Vi som är i v.40+

Hej på er.

Jag är på 40+5 idag. De första två kom på 41+2 resp 40+5. Orkar inget och det är hur tråkigt som helst att bara vänta. Vad gör ni för att få tiden att gå?

• Mrs K
    Anna J01 skrev 2014-07-23 20:09:22 följande:

Hej Mrs K!

Idag har vi varit på stranden en timme med våra barn. Det va jätteskönt att bada. Jag älskar verligen att bada. Men sen har jag i princip gråtit av utmattning resten av dagen..

Jag går mest runt och gnäller, skriker på barnen, vattnar trädgården och mig själv för att inte dö av värmeslag, gnäller och skriker lite till. Stackars min familj...

Skönt att bebisen mår bra men synd att det inte fanns en liten anledning till en igångsättning..

I morgon ska jag ringa till ultraljudsmottagningen för att få tid för överburenhetskontroll. Hade aldrig trott att jag skulle behöva det.. Är ju helt stört att gå längre för varje graviditet.. Lär den ju ta ännu längre tid sen när det väl startar också.. Blä! Extra gnällig idag!

En timme på stranden är bra jobbat. Jag klarar knappt av stranden just nu eftersom jag måste ha stödstrumpor och inte ens kan doppa fötterna. Har kört vattenspridare här hemma för barnen.

Känner så väl igen det där. Man orkar en stund och sedan totalt haveri och man blir gnällig och orkar inte ens med sig själv, än mindre barnen. Måste ändå erkänna att jag blir lite stärkt av att läsa det du skriver för jag känner att jag inte är ensam.

Jag har sammandragningar till och från varje dag och vid två tillfällen har jag haft lite förvärkar som jag trott var början på något men inte då. Så nu börjar det kännas lite hopplöst.

Håller tummar och tår för att vi snart ska få träffa de små liven på utsidan av magen.

• Mrs K

Anna J01: Åh, så typiskt! Både med värkar och telefontider.

Jag har en prel. bokad tid till 31/7 men så länge vill jag inte vänta Vaknade också några gånger i natt men bara av sammandragningar, inget som kändes som värkar, så det var bara att muttra och morra och försöka somna om. Fy vad jag är less på detta nu!

• Mrs K

Just den tanken har slagit mig med. Min första (bf+9) vägde 4330 (!), andra (bf+5) vägde 3630. Fast de verkar ha ärvt kroppstyp av oss föräldrar. Jag vägde också över 4 kg när jag föddes och maken runt 3,6 så det kan ha mer med gener att göra än hur länge man går över bf, försöker jag trösta mig med iaf.

En lite kul grej är att när vår andra kom så hade vi hört att andra barnet brukar vara lite större än första så vi förväntade oss nästan en 5-kilossklump och hade köpt för stora blöjor till henne

• Mrs K

Här sa bm att hon inte trodde de skulle bli en i 4-kilosklassen denna gång, men "det är ju bara en uppskattning" sa hon sedan. Båda förlossningarna har ju gått bra här trots att de haft ganska olika storlek så jag får väl hoppas på att den trenden håller i sig iaf.

• Mrs K

Nu börjar det bli en vettig temperatur igen. Jag lider verkligen av värmen. Puh!

Verkar inte som att den 24:e är födelsedagsmaterial heller. Suck och stön...

• Mrs K

Nu tror jag att jag också har värkar. Var svårövertygad först men nu gör det ganska ont så...hoppas.

• Mrs K

Grattis!!!!

Här var det också äkta vara och snabbt gick det. 15.06 igår kom vår lilla tjej. Tänk att det är lika häftigt varje gång när man äntligen får se den lilla filur som legat där inne och bökat.

Nu hoppas vi att det snart startar även för dig, Happy!

• Mrs K

Åh, grattis!!!! Men vilken dramatik. Nu får ni bara ta det lugnt och mysa.

Svar på tråden Vi som är i v.40+