Inlägg från: Anonym (Samma.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Samma.)

Medicinsk abort - imorgon - v.9

Hejsan! Jag är i samma sits. Tog första tabletten i tisdags och i dag hjälpte sambon mig med resten av tabletterna. Genom vidrigt. Men blöder knappt inget och göra inget ont alls.

• Anonym (Samma.)

I slutet av vecka 8:a. Fostret levde inte vid vul. Har några missfall sen innan och en son på 15 månader.

• Anonym (Samma.)

Tjejen som gjorde vul på mig sa till mig efter lång tid av sirtande in i sin skärm att hon ser inte hjärtat slå så tyvärr lever inte embryot. Hon sa sen snabbt efter de att egentligen är brukar man inte visa något men om jag ville så fick jag titta. Tittade på den där lilla bönan och såg inget flimmer som tyder på hjärt aktivitet. Tycker de var konstigt gjort av henne om de i normala fall inte visar. Den där bilden är de ända jag ser framför mig nu.

Anonym (Dåliga minnen) skrev 2014-07-27 19:55:31 följande:

Jag har gjort två medicinska aborter i mitt liv.

Ett i Sverige och ett i utlandet, ett land där det var olagligt. 

I Sverige fick jag sätta mig i en gynstol och sära på benen. Mannen undersökte mig och sedan gjordes ett ultraljud. Där berättade han om vad han såg, jag såg inte ett skit. Embryot var 4v gammalt. Han berättade om exakt var den var och var noga med att jag skulle se var han pekade.

Han har medveten och informerad om att jag var där för en abort. 

Vad. I. Helvete.

Som om jag inte vet vad det är jag är där för? Som om jag inte vet vad det är jag gör? Det är uppenbart att han lägger sina moraliska värderingar på mig och vill göra det extra hårt för mig. 

Ser att många av er får lyssna på hjärtslagen innan ni ska ta pillret. Som om ni inte visste att ni var gravida, som om ni inte visste vad det är ni gör. som om ni behöver påminnas om det beslut ni har tagit. 

Fy fan. säger jag bara.

• Anonym (Samma.)

Jag har ganska nyss slutat blöda efter aborten. Ca 12 dagar sedan aborten. Testade posetivt nyss. Har aborten misslyckats?

Svar på tråden Medicinsk abort - imorgon - v.9