Inlägg från: Anonym (samma sits) |Visa alla inlägg
  • Anonym (samma sits)

Medicinsk abort - imorgon - v.9

Jag ska gå igenom samma sak på fredag. Ska iväg idag och få en tablett som stannar av allt och sen på fredag ska jag vara på sjukhuset under dagen och förhoppningsvis kommer allt ut där och då... Jag är skitnervös . Rädd för smärta.

Kram och lycka till.

• Anonym (samma sits)

Vecka 7 borde det vara.

Fick du göra undersökning idag och sen tabletten? Hur var det?

• Anonym (samma sits)

Jag har precis kommit hem från sjukhuset. Det var fullkomligt VIDRIGT att efter undersökningen ta tabletten. Jag ville inte titta på skärmen men hörde att de sa att hjärtat slog. Då hade jag kunnat ändra mig, usch vad uslig jag kände mig. Men tabletten är svald och nu kan jag bara vänta till på fredag.

Har du barn sedan tidigare? Jag har två.

• Anonym (samma sits)

Jag tror att det tar längre tid innan man känner av tabletten. Ev kunde man få lite mensvärk, men det värsta kommer ju på fredag:(

• Anonym (samma sits)
    Anonym (Dör) skrev 2014-07-23 23:23:17 följande:

Nej, inga barn sedan tidigare... (Skulle tydligen vara ännu mer smärtsamt då eftersom livmodertappen aldrig tidigare vidgats)

Hur går det för dig? Några biverkningar av första tabletten? Blödning? Illamående? Värk?

Vilket landsting tillhör du förresten?

Kram

Gävleborgs landsting. Du?

Jag känner inget av tabletten. Jag mår däremot extremt illa idag (HELA dagen) och om det är graviditeten eller tabletten eller kombo vet jag inte. Jag har kräkts två gånger. Är skitnervös inför i morgon. Jag har gått igenom missfall innan vi fick barnen och vet hur det känns när allt kommer ut...

Hur mår du idag?
  • Anonym (samma sits)
    Anonym (Samma.) skrev 2014-07-24 19:51:20 följande:

Hejsan! Jag är i samma sits. Tog första tabletten i tisdags och i dag hjälpte sambon mig med resten av tabletterna. Genom vidrigt. Men blöder knappt inget och göra inget ont alls.

Vilken vecka var du i? Jag ska få vara på sjukhuset under dagen i morgon och förhoppningsvis få ut allt där.
  • Anonym (samma sits)

Det går ok. Gårdagen var jobbig men det gick ändå bättre än väntat. Kom dit vid 8.30 och fick fyra cytotec. Låg still en timme och sen kunde jag röra lite på mig. Blödningarna kom igång tidig lunch tror jag. Tror att det mesta kom ut där på sjukhuset men blöder ganska mycket fortfarande.
    Hur gick det för dig? Hur mår du nu?

Jag mådde skit hela dagen igår och kräktes hela dagen. Så fort jag åt eller drack nåt så kom det upp efter en liten stund. Jag är klen idag och vill bara sova. Jag var helgroggy igår på sjukhuset, gissar att det var tabletterna och sprutan som gjorde det. Sov/vilade mellan toabesöken där.

Svar på tråden Medicinsk abort - imorgon - v.9