Anonym (Min man) skrev 2014-07-23 17:14:19 följande:
Jag har inte sagt att han snarkar, det var ngn annan som svarat i tråden som skrev det om sin man.
Ajdå, då missförstod jag. (Man kan ha apné utan att snarka, iofs, så jag hoppas att ingen som läser tråden och känner igen sig i symptomen struntar i att kolla sig för att de inte snarkar). Det där med att somna på en femöring är typiskt apnisar.
Och du, att du nu känner att du tog i lite - det är okej. Man behöver ventilera och du tog ut det här istället för på honom. Och om det du beskriver stämmer till hälften, så är det fortfarande inte så kul att leva med även om man inte tycker det skilsmässojobbigt.
Det är okej att tycka att det är drygt med någon som inte visar någon respekt för de gemensamma ägodelarna eller den gemensamma tiden eller som inte kan ta några initiativ kring barnen (gissar jag, inga barn som sagt). Många skulle bli irriterade med eller utan hormoner.
Apropå att vara rädd om sina textiler: både min man och ett ex hade för vana att ploppa ner färdigdragna tepåsar på ljusa textiler. Alltid på de få saker jag ägde som var märken eller designade, där jag haft tur som en tokig och hittat på rea. Dvs, jag äger nästan inga fina saker. Nästan allt är "funkar sålänge". Har aldrig haft råd. Men så fort jag hittade ett fint, och annars dyrt, lakanset på tokrea eller en pläd, gardin eller duk som inte var grisefula, så kom det nån jävla karl och lade en tepåse på dem. Det slog ALDRIG fel. Jag behövde inte en gnutta extra hormoner för att irritera mig på det. (Maken lärde sig till slut att masa sig till söppeln med tepåsen, men spiller kaffe på sätt som trotsar fysikens lagar. Exet lämnade en gång en halv fläskkotlett i soffan.)
Hur skulle du beskriva situationen nu när du känner dig ventilerad, då?