Abort vs behålla?!?
Ska försöka fatta mig kort. Är snart 38 år och har tre barn mellan 5 och 10 år. Två av dem har mindre fysiologiska problem, som dock inte försvårar vardagen nämnvärt, tack och lov! Har träffat en man i ett halvår, han har inga barn. Nu har jag blivit gravid och har graviditetshormoner utan dess like... Arg, tvär, sur. För att göra det hela ännu värre har jag fått allergiska utslag på halva kroppen som kliar hemskt! Har dock fått medicin för det. Mina tre barn har jag med två pappor, kontakten och förhållandet med dessa varierar från en dag till nästa... Killen jag nu väntar barn med har alltså barnlös och har levt singel länge. Han vill gärna behålla, då han vill ha ett barn och ser det lite som hans sista chans. Saken är den att vi bor inte ens tillsammans, jag har tre barn som han knappt hunnit träffa och det verkar trots allt som han gärna väljer partylivet när möjlighet ges... Jag är visserligen bara i v 6, men jag känner mig orolig för ALLT. Känner mig på ngt sätt rätt säker på att han inte kommer palla när han ser vad han gett sig in i, och jag orkar inte vara ensamstående mamma, till 4 denna gång. Men drömmen är ju att det skulle funka och att vi skulle bli en familj och stärkta. Trots att han försöker, puttar jag bort honom i mångt och mycket redan nu... Vet inte om jag vill slita upp barnen igen heller. Vi flyttade till orten för ett halvår sen och jag vet inte om det är bra att vi får flytta igen och bo ihop med en man, med de nya förhållanden det innebär. Vet inte alls vad jag ska göra faktiskt... Nån som kan råda mig i mitt kaotiska liv?!?