Ma vecka 6+5, hur mycket blöder man?
Hoppas allt ser bra ut för dig!
Har du blivit gravid igen sen ditt missfall? Hur lång tid tog det i så fall tills du blev gravid?
När skedde ditt missfall?
Ja så hade jag med. Kunde få mensvärk lite titt som tätt i samband med att resterna kom ut. Låter ju som att det går åt rätt håll för dig. Men var beredd på att du kan hålla på att småblöda ett bra tag efteråt. Min blödning avtog helt efter några dagar, trodde allt var frid och fröjd för att sedan upptäcka en mensliknande blödning och så höll det på några veckor, att det kom och gick.
Det här hände för en dryg månad sedan, tog 4v innan äl kom tillbaka (jag känner av min äl väldigt tydligt, värre än mensvärk för mig). Så vet inte om jag blivit gravid än, bim om 1.5 vecka. Men jag har blivit gravid snabbt efter missfall tidigare. Hade en ofostrig som upptäcktes v.12, skrapades och fick rådet att vänta en mens. Första försöket efter det testade jag positivt men började blöda några dagar efter BIM. En mens emellan och gravid igen men samma där, testade positivt men "mensen" kom en dryg vecka senare. Så har haft 4 missfall på ett år! Men gyn säger att sådana tidiga missfall där mensen är en vecka sen är inget man ska hänga upp sig på. Blir gravid i princip så fort vi försöker (min tröst i detta elände!), har som mest tagit två månader. Men den sista graviditeten är den första vi sett ett embryo. Var på två tidiga VUL i v.6 och 7 och sett hjärtat slå två gånger, men det ville sig inte den här gången heller. Skam den som ger sig!
Har blött mycket mindre idag, en stor klump kom ut i morse men annars har det mest varit lite sparsamt med blod. Får väl se hur det fortsätter men hoppas verkligen att allt ser bra ut nästa vecka. Och håller tummarna för dig. Låter som en bra inställning att mens är bra också och ett tecken på att kroppen är i fas.