Inlägg från: Eleonor01 |Visa alla inlägg
  • Eleonor01

utslag

Nässelutslag skulle jag tippa på. Har han haft någon virus sjukdom nyss? Ätit penicillin?

• Eleonor01

Hur gammal är han? Vet inte riktigt hur gamla de måste vara för att prova antihistaminer. De gör att nässelutslag lägger sig. Kliar de? Nytt sköljmedel? Tvättmedel? Tvål? Etc. Någon ny mat? Miljö?

• Eleonor01

Jag tycker deg ser ut som nässelutslag eftersom de e mer i vecket på armen. De brukar bli fler där det är varmt. Men så gör ju också värmeutslag. Pucko som skickade hem er :( jag har kronisk nässelutslag å vet hur jävla hemskt det kliar. Det enda som biter på mig e kortisontabletter :(

• Eleonor01
    Aileen Allannah skrev 2014-07-23 21:56:10 följande:

Sådär såg min grabb ut, det visade sig vara höstblåsor, svinkoppor och streptokocker samtidigt. Han fick penicillin och blev bra på några dagar. Sök vård igen tycker jag!

Håller helt med. Sök vård! Så ska han inte behövs se ut. Lycka till å berätta gärna hur det gick
  • Eleonor01
    embia skrev 2014-07-23 22:01:40 följande:

Ska ringa å boka en tid imorgon. Men va tycker ni, hade ni släppt iväg han på dagis när man se ut så här? Känns inge kul allt att he dit han ????

Nej. Jag hade inte utsatt honom eller någon annan för det. Han jan bli sämre eller smitta någon. Stanna hemma å gå till läkaren imorgon.
  • Eleonor01
    embia skrev 2014-07-24 22:10:04 följande:

Nu ha ja varit på sjukhuset idag.. och dom hade ingen aning vad det kunde vara :/ dom hade aldrig sett nå liknande. Så imorgon ska vi till hud på sundsvalls sjukhus,och hoppas dom kan ge ett svar.. läkaren i sollefteå sa bara att det är inte orsakat av nå virus,streptokocker,höstblåsor,värmeutslag m.m. han sa bara att han hade aldrig sett ett sånt konstigt utslag.. men ja skrev ju att han verka inte vara besvärad av utslagen,men natten som va var vi mest helatiden vaken för att han kliade sig å sa aj ???? ja hoppas hoppas att dom finner ett svar imorgon! Va tro ni ska man packa med en väska ifall man bli inlagd ?

Hur har det gått??
  • Eleonor01
    embia skrev 2014-07-29 21:32:38 följande:

Nu ha vi fått svar på vad de kan vara.. gianotti crosti syndrom tror dom att han har. De e tydligen väldigt ovanligt här i sverige. Men ska tillbaka om nån vecka för att ta ett blodprov för att se att om han ha hepatit B :/

Vilken tur att de hjälper er iaf :) nu kan det iaf bara bli bättre =D
  • Eleonor01
    embia skrev 2014-07-31 19:46:36 följande:

[quote=73705786][quote-nick]Anonym (t) skrev 2014-07-30 19:34:39 följande:[/quote-nick]Togs det något svalgprov eller blodprov alls eller tittade de bara på utslagen?[/quote

Dom tog inga prover. Dom sa att de va ingen mening. För proverna kunde visa fel än vad de är.. men nu imorgon ska läkarna ringa upp och höra hur de är. Lucas ha lite feber nu (38,3) massa utslag i ansiktet ha dykt upp. Samt på öronen.. utslagen ha som börjat flyta ihop och att det är på vissa ställen elefant hud :(

Håller verkligen tummarna för att det löser sig snart. Har ni provat antihistaminer?
  • Eleonor01
    Anonym (t) skrev 2014-08-04 20:48:28 följande:
    Hur har det gått? Hur mår lillen?
    Hur har det gått för er?
  • Eleonor01
    embia skrev 2014-08-07 00:12:42 följande:

Få tyvärr ingen bild :/ men det ha som börjat tappat huden under fötterna :(

Brukar vara schalakanfeber som man fjällar av i slutskedet. Va det uteslutet?
Svar på tråden utslag