8 månaders barnmat på burk till 3 1½2?
...bara undrar, är det rätt med näring i detta? Hon verkade bli mätt efteråt
Vad tycker ni?
...bara undrar, är det rätt med näring i detta? Hon verkade bli mätt efteråt
Vad tycker ni?
Varför ger du barnmat på burk till en 3åring (eller är den 1,5 el 2??)
Vilken ålder är barnet i ?
Ger man burkmat nån gång emellanåt så funkar det utmärkt även till äldre barn. Tex om man är på resa eller av andra skäl inte kan ha annan mat tillgänglig.
Det finns burkar för åldern 1-3 som funkar bra, vi har lagt till extra fett.
Jahaaaaa en treåring?? Jag tänkte först en tremånaders.. Ingen aning vilken ålder 3 12 1 är.. Men dom tonåring åt jag ofta barnmat på burk för att vi tyckte det var en kul grej, oftast frukt (vilket jag fortfarande kan tycka är gott), varför skulle det vara någon fara att äta det liksom?:) näring finns det mycket mer av i egen mat om man gör rätt, men barnmat på burk ibland kan väl inte skada.
Hej! tack för alla bra svar, min dotter är 3 ½ år.
Näringsmässigt för en 3-åring är det väl inte så bra kanske. Framförallt inte om man ger burkmat istället för vanlig mat. Jämför burkmaten med att vi vuxna äter en fryst lunch från Findus tex. En stunds bukfylla alltså.
Ger du henne burkmat nån enstaka gång som kanske när ni är på resande fot så är det ingen fara.
Men att ge det hela tiden istället för vanlig mat, nej absolut inte.
Har en bekant som fortfarande ger sin snart 4-åring gröt för 8 månaders och fruktmos ur burk till både morgon och kvällsmål. Han vägrar allt annat. Äter liiiite vanlig mat.
Helt galet om du frågar mig. ett så stort barn ska äta vanlig mat.
Om han nu inte äter något annat är det bättre att han äter det än ingenting alls vilket också är det som rekommenderas.
Anonym: Är du samma som anonym(varför)? Överlag tycker jag dock det låter lite märkligt att tro att man vet bättre än föräldern hur just deras barn är. Överlag tycks snarare föräldrar vara överdrivet pigga på att ge mat både för mycket och för tidigt snarare än tvärtom.