• Käreste

Val av klinik i Danmark

Hej!

Vi håller också på att välja klinik i Köpenhamn och hade nästan bestämt oss för Danfert, mest på grund av att deras statistik såg bra ut. Men så läste vi massa dåliga recensioner om dem, så nu letar vi vidare... Man vill ju gärna bli bra bemött och veta att de är duktiga. Valet lutar mest åt triangeln just nu, har läst en del bra om dem.

Ärr det någon som har erfarenhet av Triangeln här och kan berätta lite om dem? Eller någon som rekomenderar en annan klinik i Köpenhamn?

• Käreste

Vi valde Triangeln, och har varit väldigt nöjda! Första gången är det samtal med en läkare som ställer lite frågor och undersöker med vul för att de att allt står rätt till. Vi har gjort insemination, och då fått tid till vul ett par dagar innan ägglossning där äggblåsans storlek mäts, fått ta ägglossningsspruta när äggen har lagom storlek och så kommit in för insemination hos en sjuksköterska. Då vi bor i Köpenhamn har vi gjort allt hos kliniken, men man kan säkert göra vul i Sverige också. Har jag varit orolig att jag ägglossat för tidigt har jag fått komma in på extra vul, så de är väldigt snälla och tillmötesgående på Triangeln :)

Då det inte tagit sig de tre första inseminationerna, fick jag pergotime utskrivet och mognade då tre ägg. Och nu två veckor efter fjärde inseminationen sitter jag med ett plus på stickan :D

Om tre veckor ska vi på ett tidigt ultraljud och se hur många bebisar det blivit och att deras hjärtan slår :) Åh, vad jag längtar! 

VI REKOMMENDERAR TRIANGELN! :)

Svar på tråden Val av klinik i Danmark