Virvla skrev 2014-07-24 12:33:39 följande:
Jag har gått på IVF Falun (5 försök, med både kort och långt protokoll). De brukar välja långa protokollet vid första försöket för att se hur man svarar på det. Det långa, brukar ge fler ägg än det korta. Är kvinnan äldre och/eller har lågt AMH väljs oftare kort protokoll, det brukar innebära färre ägg men kan ge bättre kvalitet på äggen man får ut. Ligger problemet helt hos mannen kan det vara så att de rekommenderar det långa protokollet för att maximera antalet ägg. Visst är nedreglering jobbigt, men det är väldigt olika hur man reagerar på det, vissa märker inte av det så mycket. Även om de där veckorna känns långa när man är mitt uppe i det så är det kort tid om du jämför med hur länge du längtat efter barn...
Lycka till, hoppas det blir er tur snart!
Hej Virvla!
Tack för ditt svar. Ja, jag har läst lite runt på nätet, och det är många som säger helt olika... Så jag vet faktiskt inte vad jag ska tro, jag kan nog inte ställa in mig på något. Vissa säger att en del kliniker alltid kör det långa som standard, oavsett. Detsamma gäller vissa kliniker som alltid kör det korta som standard.
Nåväl, oavsett så ska vi få hjälp i höst, och precis som du säger så är 1 eller 2 månader ingenting jämfört med tiden vi längtat och försökt.
Tusen tack för lyckönskningarna, jag hoppas också att vi lyckas få vårt guldägg snart.