Vackrast flicknamn av dessa?
Vilket av dessa namn gillar ni mest? Skriv gärna vad ni associerar med namnet och passar för tjej ?
Agnes
Alice
Astrid
Josephine
Ellen
Vilket av dessa namn gillar ni mest? Skriv gärna vad ni associerar med namnet och passar för tjej ?
Agnes
Alice
Astrid
Josephine
Ellen
Alice är väldigt vackert.
Känner mamman till en söt liten tjej som heter det.
Lovisa undrar jag också om ni har lust att kommentera:)
Alice
Josephine, låter kungligt som en prinsessa
De andra namnen var tråkiga
Jag upprepar säkert eftersom jag skrivit i dina andra trådar, men oh well:
Agnes - Underbart! Vackert, men starkt och seriöst. Gångbart på alla vis. Får lite "brittisk tweedtant-vibbar". Associerar till Krusenstjerna. Tänker att en Agnes är en snäll, intelligent och driven tjej.
Alice - Vackert, väl sött och mjukt, men ändå seriöst på vuxen. Gångbart på alla vis. Associerar främst till Alice Paul. Tänker att en Alice är busig och smart.
Astrid - Det ultimata namnet och min absoluta favvo! Det är vackert, ståtligt, starkt, kaxigt, seriöst, sött och nordiskt. Också gångbart på alla vis. Associerar främst till Lindgren. Tänker att en Astrid är stark, intelligent och småkaxig.
Josephine - Men snark. Kändes gjort redan på min tid. Känns också för sött och småbarnsligt. Alla Josefine jag känner kallas Jossan/Jossie/Josse = fult. Dock gångbart. Associerar till Baker. Tänker att en Josephine är blåst och småelak.
Ellen - Underbart. Jag heter så och gillar att mitt namn var sött på liten-jag, seriöst på vuxen-jag och en bra blandning mellan vackert och kaxigt. Associerar(förutom till mig själv då ;P) till Ellen Key. Tänker att en Ellen är smart, vild och snäll.
Fluu: jag vet tack ! Har fortfarande beslutsångest:(. Men Astrid är nytt för oss:)
Agnes - Jättefint! Jag ser mig en blyg tjej som ändå älskar äventyr och bus.
Alice - Jättefint, men verkar vara vanligt bland småtjejer nu. Jag ser mig en lugn, sansad tjej.
Astrid - Supergulligt! Jag ser mig en fnittrig, glad tjej.
Josephine - Gillar inte stavningen, gillar Josefin bättre. Jag ser mig en duktig tjej med mycket disciplin på sig själv.
Ellen - Fint! Jag ser mig en busig tjej med mycket energi.
Lovisa - Fint! Jag ser mig en blyg tjej som gärna tittar på när andra leker.
Agnes
Alice
Astrid
Josephine
Ellen