Jag slog mitt barn :(
Den första frågan jag ställer mig är varför en fyraåring knuffar sitt syskon och dessutom sparkar någon på halsen. Det känns som om det finns en del att göra DÄR i första hand.
Den första frågan jag ställer mig är varför en fyraåring knuffar sitt syskon och dessutom sparkar någon på halsen. Det känns som om det finns en del att göra DÄR i första hand.
Men ge er! Barn knuffas! Sparken på halsen var förmodligen bara ett desperat försök att ta sig ur situationen.
Ts, du tycks veta att det du gjorde var fel, kanske dags att börja i terapi igen för att lära dig hantera dessa situationer.
Först och främst, om man kommer med sådana här kommentarer så tycker jag det är av stor vikt huruvida man själv har barn som passerat den här ålder och dessutom är förskolebarn.
Det är inget problem med dottern. Vi har en omtänksam, helt underbar, smart och rolig tjej som är trygg i sig själv och som har ett stort hjärta. Men hon är inte vuxen, hon är fortfarande bara ett barn. Och när barn blir trötta och överstimulerade så är de inga änglar direkt.
Jag är inte orolig över hennes beteende, bara över mitt. Jag själv har många många gånger hört andra föräldrar berätta om sådant här i förtroende. Så att ni inte vet om att barn är sådana här säger mest bara att ni inte hamnat där själva ännu.
Okej. Då är vi av olika åsikt. Jag tycker det är en fara när barn är för "duktiga". Det är ofta ett tecken på att de är otrygga.
Själv var jag superduktig som barn. Fick alltid beröm av alla.
Mådde skit. Blev slagen av min pappa ofta och min mamma är lite för förtjust i spriten.