Inlägg från: Anonym (Curling) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Curling)

Jag slog mitt barn :(

Gode Gud vad ni curlar henne. Ni går ju som på tå för henne. Ärligt talat tror jag att er dotter skulle må bra av en rejäl tillrättavisning. Bara det att hon sparkas, spottas, behandlar er helt utan respekt- det är INTE trots. Hon måste ju få lära sig att hennes beteende får konsekvenser. Ni är alldeles för daltande och curlar henne. När hon gör fel måste det ske något. Låt henne sitta på rummet och fundera på sitt beteende och be om ursäkt. Om hon springer ut igen, bär vänligt men bestämt tillbaka henne. Det är ju ni som är föräldrar! Inte hon. Ni bestämmer över henne, inte tvärtom. Våga ryta ifrån. Man ska inte slåss men ni sätter ju inte ner foten överhuvudtaget. Allt hon gör verkar ju vara ok.

Verkar som att er lilla dam har tagit över all makt i hemmet.

• Anonym (Curling)

Jag har behandlat min dotter som en prinsessa hela hennes nu 14 åriga liv å det får jag äta upp nu .

Hon har alltid uppfört sig å varit snäll på dagis i skolan å om vi varit borta men hemma har hon varit en envis trotsig Donna sedan hon va 2 år , jag har tyvärr nästan jämt låtit henne få sin vilja igenom fast jag sagt nej först , bara för att slippa höra och se henne ledsen .

Idag önskar jag att det gick att backa tiden å göra om .

Svar på tråden Jag slog mitt barn :(