Jag slog mitt barn :(
Alla kan ha trotsiga barn i perioder men en 4 âring som slâss och sparkas Är INTE NORMALT. Min son slog mig i ansiktet en gâng dâ han blev hysterisk när han var 2 âr, han var helt "borta"kunde inte "nâs", sen dess har det aldrig mer hänt dâ han skämdes enormt efter att vi sa till honom pâ skarpen. Han blev mycket ângerfull och jag gav mig inte förrän han sa förlât.
Min son kan i dag som 5 âring fortfarande vara trotsig och rejält gnällig men tar aldrig till vâld.
TS: Var kommer hennes vâld ifrân? Ni mâste ta tag i detta innan hon tror att det är ett normalt beteende. Ge henne timeout, hon fâr lära sig att sitta stilla och vänta tills ni säger till. Ni kommer att fâ ett helvete med henne om ni inte är hârda redan nu. Man kan inte börja uppfostra barnen när de är 10 tyvärr...
Ett barn behöver ha sina gränser att slå någon är fel oavsätt ålder men på något vis kan jag förstå er båda varför det blev som det blev i detta scenario.
Det viktigaste är att ni båda ber om ursäkt till varandra vilket ni gjorde och jag skulle vilja säga att det är väldigt beundransvärt av dig att du efter örfilen insåg direkt hur fel du gjorde.
Personligen tror inte jag att du kommer göra om detta igen med tanke på din reaktion och känslan du fick efteråt.
Detta är något du alltid kommer bära med dig och ha i bakhuvudet och minnas den fruktansvärda känslan.
Med detta sagt skulle jag rekommendera att du kollar på supernanny och tar till dig en del av hennes metoder som tex time out, tre varningar och faktiskt dra in på efterrätten, tv, lördagsgodiset ( inte allt men något av dom tre) när hon inte sköter sig. plus även belöna det beteendet du vill att hon ska ha tex en spargris och varje dag hon skött sig bra så lägger du i en kr som belöning innan läggdags så både uppmuntrar du och sparar på en å samma gång. 28-30-31 kr i månaden är inte så farligt.
Detta är bara tips och du kan ju självklart hitta på egna belöningar och straff som du anser passa din dotter och familj.
Lycka till, jag tror det kommer gå bra för er!