Inlägg från: Anonym (MammaTillTvå) |Visa alla inlägg
  • Anonym (MammaTillTvå)

Jag slog mitt barn :(

enbart läst trådstarten, och första kommentarer,

BRY dig inte om dem som hackar och trycker ner, det är inte lätt o vara förälder, om ditt barn är i en trotsålder  förstår jag dig frustration, det hör till och du ångrar vad du gjort, du kommer aldrig göra det igen,

jag kan rekommendera dig att gå en kurs i hantera barn som har längre/fler trotsåldrar (tyvärr går allt inte inom dansen på rosor-boken i att ha barn) men kan rekommendera DE OROLIGA ÅREN, görr bra, jag gick en kurs då jag har barn med diagnoser och fick lära mig att om hur man hanterar vanlig till extrem trotts till våld vid utbrott(som har med diagnosen) i denna kursen gick inte bara dom med diagnoser utan vi var 50/50,

kan säga att vi gick ifrån kaos, till en fullt fungerande familj på 4v, och sedan finslipa i 4v till, du kör vi på detta och det funkar galant, och vi kör det även på stora syskonet som inte har diagnoser men som också har sina perioder, funkar så otroligt bra

• Anonym (MammaTillTvå)
    Anonym (Mår illa) skrev 2014-07-25 22:35:10 följande:
    Tack <3 Ja, jag kommer att kontakta bvc för någon form av stöd. Men inte för att dottern behöver psykologhjälp eller för att hon är "för jobbig" utan för att jag helt enkelt verkar ha för få verktyg i min pedagogiska verktygslåda. 

Tack för tipset om boken, jag ska se om jag får tag i den :) Har tidigare läst böcker om explosiva barn men känt att de inte riktigt stämt in på min dotter. Visst har hon temperament, men hon är en högst välmående och socialt fungerande varelse. Det här med slag och trots visas enbart när hon är överstimulerad och det bara är vi föräldrar i närheten. Alltså aldrig utanför hemmet.
    Exakt vad denna kursen vi gick för är till för, vi gick genom bvc, och sjukhuset, och det är för att först ge föräldrar rätt "verktyg" (information) senare kan man se hur det gått funkar det så kör på, Önskar dig all lycka, du gör helt rött, det värsta som finns är Föräldrar som inte SER eller vill se att dom själva behöver hjälp eller råd, så du är en otroligt bra mor utan tvekan
Svar på tråden Jag slog mitt barn :(