Inlägg från: Anonym (***) |Visa alla inlägg
  • Anonym (***)

3 månader nykter efter behandling. Nu vill han dricka igen. Hur skulle du reagera?

Anonym (Ts från mobilen) skrev 2014-07-26 11:56:04 följande:
    På mattan? Alltså jag vet inte men efter fyra år av detta problem med: DENNA gången går det, jag looovar. 
    Tagit med min stora till stranden med 1.6 promille i blodet. Ljugit, gått bakom ryggen, undangömt osv osv. 
    Nej du får ursäkta men jag har väääldigt svårt att lita på att just denna gången är det annorlunda. 
    Du tror alltså inte att han klarar sig? Varför stannar du då? Varför tänker du inte på dina barn istället?

Du kan inte hjälpa honom, det kan han bara själv. Men du kan hjälpa dina barn. De förtjänar en bättre barndom.
  • Anonym (***)
    Anonym (kanske) skrev 2014-07-27 10:54:43 följande:

Vad menar du?

Som jag skrev så är det en ny grej man har gjort och generaliserat ihop olika tillstånd, generaliseringar håller inte i längden så det jag räknar inte med att den "versionen" kommer bli långlivad.

Tänker man efter det minsta lilla så förstår jag inte hur man kan kalla period där man reser sig ur missbruk för abstinens, det är att urvattna ordet och håna dom som faktiskt går genom det tillståndet.

Alkoholindustrin har väl noll vinst i att baktala sin egen produkt, nått andra intresse organisationer som AA/ liknande lever på.

Nej, alkoholindustrin skulle aldrig baktala sina egna produkter, de gör ju grova pengar på alkoholförsäljningen. Vilket vården och AA inte gör. Men det är dom som får plocka upp spillrorna, det är dom som måste lägga ner ofantligt mycket tid och resurser (skattepengar, när det gäller vården) för att hjälpa folk.
Svar på tråden 3 månader nykter efter behandling. Nu vill han dricka igen. Hur skulle du reagera?