Inlägg från: Anonym (Nykterist) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nykterist)

3 månader nykter efter behandling. Nu vill han dricka igen. Hur skulle du reagera?

Jag kan omöjligt säga vad jag hade gjort om jag var du, speciellt med tanke på att det är barn inblandade. Det jag kan säga är vad jag hade gjort om jag var honom, aldrig tagit till flaskan mer.

Jag är nykter sedan en tid tillbaka av olika anledningar, har dock inte haft mer problem med alkoholen än att jag alltför ofta drack alldeles för mycket. Ungefär så som många ungdomar dricker. Jag sitter glatt i solen på uteserveringar med alkoholfri öl, drinkar, cola, kaffe, smoothies eller ngt annat. Man behöver ju inte dricka just alkohol. Om man inte vill visa att man inte dricker kan man be barpersonalen hälla upp alkoholfri öl i glas (istället för att få den på flaska).

Men nej, det är absolut inte ok av honom att dricka. Om det bara vore honom det gällde, men han har tre andra att också ta hänsyn till!

Styrkekramar till dig!

Svar på tråden 3 månader nykter efter behandling. Nu vill han dricka igen. Hur skulle du reagera?