Anonym (slöseri) skrev 2014-07-27 19:40:40 följande:
Nej, men oftast när det gäller frågor som läkarvård, som vi nu diskuterar här.
Det är inte jag som menar det är alla professorer sammantaget som hävdar detta. Och sitter man som lekman och argumenterar emot detta så är van förmodligen van att kämpa mot väderkvarnar.
Det är i högsta grad drogrelaterat. Utan den så kan du aldrig få dessa fysiska genvägar i huvudet.
Komma på benen och bygga upp tillvaron har inget med paa att göra (se tidigare svar) det kan ägna 100% av tiden till efter abstinensen dvs. upp till ett år efter sista glaset.
Du är ganska ensam om den tanken.
Det är väldigt många missbrukare som tror att de kan sluta, som förleder sig i detta tänk.
Nja, nån har tagit ett förhastat beslut och klumpat ihop för mycket under samma flagg, när det kom till detta ämne så har man länge kunnat hitta kalla fakta inom vården, jag ger inte detta många månader förrän det är tillbaks till det som nyligen var sant, man gör skillnad på direkta effekter av droger och inte tar med individuella handlingar som i slutändan inte är direkt drogrelaterade.
Att man kan skada sig och det tar tid att ändra tankesätt har som sagt inget med drogers direkt effekt att göra, det har mer med livsstil att göra.
Nej det är jag inte, vet man det minsta om ämnet mer än att man tror på första bästa man hittar på nätet så vet man hur dom enskilda droger fungerar och vad dom är kapabla till.
När det kommer till sverige och drogkunskap så har den varit på extrem låg nivå i och med politiken genomsyrar vården också, vi är ett uland när det kommer till droger, trodde däremot inte ens i mina vildaste fantasier att dom skulle börja generalisera och komma med ren skräckpropaganda som vi vet av historien inte fungerar nånstans.
För stunden så har jag helt tappat förtroende för svensk vård när dom börjar på allvar bedriva skräckpropaganda.