Inlägg från: MxMeNow |Visa alla inlägg
  • MxMeNow

Var går gränsen för vem du kan respektera?

Jag respekterar dom flesta som inte skadar andra människor, som visar mig respekt och som står för sin åsikt-även om den inte överensstämmer med min.

• MxMeNow
    grind skrev 2014-07-26 16:46:14 följande:

Visar du respekt, får du min respekt. Mycket enkelt. Klädsel och uppförande är det jag baserar på vilka som får min respekt.

Klädsel? Oj vad ytligt!
  • MxMeNow
    Drottningen70 skrev 2014-07-26 20:21:10 följande:

Skulle aldrig respektera nån jag var rädd för. Däremot ser jag respekt som nåt där jag ser upp till någon ja, när någon bevisat för mig att han eller hon har något utöver det vanliga, någon vars åsikt jag rent av skulle kunna sätta före min egen. Jag förstår att du genom att likna min åsikt vid nåt som "ungdomar gör" avsett att förminska min ståndpunkt, vilket jag inte fäster nån större vikt vid, eftersom du inte faller inom kategorin "människor jag respekterar. Hursomhelst , så anser jag att begreppet "respekt" och "kränkt" har blivit tämligen urvattnat.

Människor med den här inställningen och attityden respekterar jag inte TS. Ett perfekt exempel påen respektlös individ anser jag.
  • MxMeNow
    Drottningen70 skrev 2014-07-26 20:50:53 följande:

Skulle du kunna förklara närmare på vilket sätt min "respektlöshet" ger sig uttryck, baserat på det jag skriver här i tråden? Eftersom du anser att jag är ett utmärkt exempel på en respektlös individ, så är jag lite nyfiken på hur du tänker att det visar sig i vardagen och i min kontakt med andra?

Jag behöver inte svara på hur du är mot andra i vardagen, bara hur jag uppfattar dig, och jag uppfattar dig som en respektlös individ. Din formulering i inlägg #23 är ett klassiskt exempel på din attityd på forumet, där jag "ser" dig. Min uppfattning. Jag respekterar inte arrogans!
  • MxMeNow
    Anonym (ast) skrev 2014-07-26 23:39:29 följande:

Jo, hon verkar ha en väldigt märklig definition på respekt.

Svar på tråden Var går gränsen för vem du kan respektera?