Var går gränsen för vem du kan respektera?
Jag respekterar ett fåtal. Föraktar ett fåtal och förväntar mig att resten är som folk är mest, med olika goda och dåliga sidor, och förhåller mig neutralt till den stora massan.
Jag respekterar ett fåtal. Föraktar ett fåtal och förväntar mig att resten är som folk är mest, med olika goda och dåliga sidor, och förhåller mig neutralt till den stora massan.
Hur behandlar du dom du inte respekterar?
Visar du respekt, får du min respekt. Mycket enkelt. Klädsel och uppförande är det jag baserar på vilka som får min respekt.
Dom du skrev att du inte respekterar eller föraktar som du skrev. Den stora massan då eller?
Fast det är väl just det som är att respektera andra?
Så du tänker typ som ungdomarna att respektera är att vara rädd för eller se upp till?
Människor med den här inställningen och attityden respekterar jag inte TS. Ett perfekt exempel påen respektlös individ anser jag.
Jag behöver inte svara på hur du är mot andra i vardagen, bara hur jag uppfattar dig, och jag uppfattar dig som en respektlös individ. Din formulering i inlägg #23 är ett klassiskt exempel på din attityd på forumet, där jag "ser" dig. Min uppfattning. Jag respekterar inte arrogans!
En kommentar till TS sista mening om att man inte nödvändigtvis behöver tycka om de man respekterar. Jag skulle där vilja tillägga att man även kan tycka om de man inte respekterar, enligt min definition.
Kan du inte beskriva din relation till en person du tycker om men inte respekterar? Och gärna hur du behandlar en personen?