• staffie

Jag tycker smala barn är fula

Jag tycker smala barn är mycket fulare än barn som har lite kött på benen. Därför tycker jag det är löjligt med alla de här trådarna som hoppar på lite överviktiga barn, och kallar det barnmisshandel och annat. Detsamma gäller för övrigt vuxna. Nu får det lov att vara nog.

• Svar på tråden Jag tycker smala barn är fula
  • E M A
    Anonym (Haha !!) skrev 2014-07-26 23:45:38 följande:

Hur har ni mage och sitta och skriva att barn som är tjocka är fula ? Och att barn som är smala är snyggare ? Ni är fan sjuka i huvudet ! Problemet ligger hos er själva bara och ni behöver nog jobba med er själva.

Nä, precis, inga barn är fula. Däremot kan du ju börja med att rikta dina aggressioner främst mot TS som STARTAT en tråd om att smala barn är fulare än tjocka. Hur sjukt är inte det då?! Däremot ÄR det väldigt ohälsosamt och allvarligt om ett barn över 6 år har fetma! Barnmisshandel ja! Barnets liv förkortas drastiskt och det kan få åderförkalkning (!) innan 11 års ålder, förutom att det dessutom hindras i sin motoriska utveckling (samt sociala utv. då hen inte kan/orkar vara med i springlekar m.m och blir utanför).
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Haha !!) skrev 2014-07-27 00:16:37 följande:

Skrev inte att dom var fula !!!!! Visa mig vart jag skrev det ? Att jag skrev att det ser ut som dom inte får mat hemma det skrev jag !! Så lägg inte till ord ! Du borde jobba med dig själv ! Ni borde skämmas! Inga barn är fula !

Varför ska jag jobba med mig själv, har inte heller skrivit att tjocka barn är fula, bara att smala barn är sötare. Precis som du skrev men tvärtom alltså.
  • Dixie
    staffie skrev 2014-07-26 19:36:53 följande:
    Jag tycker smala barn är mycket fulare än barn som har lite kött på benen. Därför tycker jag det är löjligt med alla de här trådarna som hoppar på lite överviktiga barn, och kallar det barnmisshandel och annat. Detsamma gäller för övrigt vuxna. Nu får det lov att vara nog.
    Jag tycker det är viktigast att mina barn är friska och mår bra - och övervikt är inte bra i någon ålder! 
  • Anonym (Då vet jag)

Jag har ett smalt barn som har svårt att lägga på sig vikt. Då vet jag att du tycker att hon är fulare än tjockare barn. Tack för informationen. (Jag tycker såklart hon är världens finaste oavsett vad du tycker).

• Anonym (G)
    staffie skrev 2014-07-26 19:36:53 följande:

Suck jag måste sluta vara här på FL!!!
  • Maddi

Det är skrämmande att se i förskoleåldern att barnen håller in magen när man byter tröja, men de är inte konstigt heller, tyvärr.

Som e vän på facebook skrev "Vi var till stranden idag och min 5 åring bad mig att hålla upp en handduk när hon bytte om. Och han säger -jaha du vill inte visa dig naken. Barnet -Nej, jag vill inte att folk ska se hur tjock jag är. Han avslutade det hela med att hon fick vara barn vi 5 år, tragiskt!".

• Anonym

I Norge bantar kvinnor för att föda mindre barn, trendigt där tydligen, sinnessjukt om du frågar mig. Fast det har väl mer med förlossningsskräck än fetmahets att göra vad jag förstår.

• Anonym
    Anonym skrev 2014-08-29 11:48:39 följande:

I Norge bantar kvinnor för att föda mindre barn, trendigt där tydligen, sinnessjukt om du frågar mig. Fast det har väl mer med förlossningsskräck än fetmahets att göra vad jag förstår.

Eller så är det av rena hälsoskäl. Får man graviditetsdiabetes pga övervikt (blir allt vanligare) så är risken för riktigt stort barn större och det är inte särskilt hälsosamt för vare sig mor eller barn.
  • Anonym (Mupp)

Haha, det här måste ju vara ett troll som är ute och försöker få till ytterligare en hetsk debatt här på forumet.

Alternativt att människan inte kan få barn själv och försöker få ner andra i träsket genom att sprida dålig stämning.

• Butterscotch
    Eisa skrev 2014-07-26 22:57:21 följande:

Nu vill man ju i första hand att barnen ska vara friska och pigga, inte snygga.

Precis. 

De som "hoppar på" föräldrar med överviktiga barn har ju troligtvis hälsoaspekten i åtanke. Överviktiga barn löper väldigt mycket större risk att bli feta som vuxna och det är definitivt inte bra för hälsan. Ingen vill väl egentligen bidra till att ens barn blir sjukt eller får färre år att leva? Det är bra tycker jag om föräldrar och barn kan få hjälp i ett tidigt skede.
Svar på tråden Jag tycker smala barn är fula