• Anonym (Undrar)

Blockering på Facebook?

Vad händer om jag blir blockerad på Facebook? Ser jag ingenting vad gäller den henne? Vi har inte varit FBvänner men jag har fått upp henne då jag har sökt på hen och även kunnat se hennes inlägg mm. Nu får jag inte upp henne i sökrutan alls. Jag har testat att söka på henne från en kompis konto men inte heller där kommer hon upp. Vi har inga gemensamma vänner på FB men jag gick in på en person som jag vet är vän med henne samt kikade på en bild som jag vet att hon har gillat. Gjorde detta från min kompis konto, gillamarkeringen finns inte kvar, hon finns heller inte med i vänlistan hos den personen. När jag söker på henne via Google står det :"Materialet är inte tillgängligt för tillfället.
    Sidan du söker kan inte visas för tillfället. Den kan vara tillfälligt inaktiv, länken du klickade på kan vara inaktuell eller så har du inte tillåtelse att besöka sidan.
    Gå med i Facebook" Kan det vara så att hon tagit bort sitt konto? Om hon bara blockat mig skulle hon väl synts på vänlistan då jag kollade via min kompis sida?

• Svar på tråden Blockering på Facebook?
  • Anonym ('...')

Precis, personer jag har blockerat kan inte komma till min sida, de hittar inte mig om de söker, så för dem är det som jag har stängt ner mitt facebook konto. men de kan kolla via ett annat konto om jag finns kvar.

Men det låter som hon har tagit bort sitt konto.. alternativt har hon dolt det för alla förutom sina vänner.

• Anonym (Mmm)

Loggar man ut och googlar på henne så ska hon komma fram om hon blockat dig, annars så har hon nog inaktiverat sitt konto.

• xilos

Enkelt att kolla du sa att det fanns en bild du visste att hon gillat, har hon blockat dig så står det tex 10 gillar detta men när du klickar in för att se vilka som gillat så kommer det bara stå 9 namn. Så var det iaf för lite mer än ett år sedan vet inte om fb ändrat det. Annars kan hon tagit bort användaren och då försvinner allt hon gillat osv

• Anonym (Undrar)

Jag har loggat ut och sökt på hennes namn men får samma meddelande som tidigare, då har hon kanske tagit bort sitt konto då?

• Anonym (Mmm)

Ja antagligen, fast går inte att ta bort helt, bara att avaktivera,så hon kan öppna det när som helst igen.

• Anonym (Undrar)

Kollade ett foto som jag vet att hon gillat, 14 som gillar och 14 namn på listan, ytterligare ett tecken på att kontot är borta :( Jag blir orolig för detta är en person som inte mår psykiskt väl men som inte vill ha någon hjälp i det..

• Anonym (Undrar)

Är det inte också så att om hon bara blockat mig så borde hon finnas kvar synlig i vänlistor hos andra personer när jag kollar via min kompis FB-konto? Det kan man väl inte välja bort i inställningar? Det måste väl den personen som har henne bland sina vänner göra, välja att dölja sina vänner för andra inså fall?

• Anonym (Undrar)

Gick även in och kollade ett foto som jag vet att hon kommenterat (från min kompis konto) där är hennes namn nämnt i en kommentar men det är svart och inte klickbart samt att hennes svar är borta....? Det borde ju ha varit synligt eftersom jag går in från min kompis konto eller?!?

• Anonym (Raderat)

Texten du nämner kommer om man inte loggat in själv de sista fjorton dagarna, mest troligt är dock att hon har raderat hela sitt konto

• Anonym (Undrar)

Jag vet att hon var inloggad den 19 juli ( sett en bild det datumet) så det bekräftar väl kanske också att kontot kanske är raderat då?

Är det så att hon skulle synas i vänlistorna om jag tittar på det via min kompis konto, även om jag är blockerad? Eller är det möjligt att dölja sig själv totalt förutom för sina vänner?

Jag har själv ganska hög sekretess men om jag ber ngn som jag inte har gemensamma vänner med söka på mig så kommer mitt namn, min profilbild samt min omslagsbilld upp så helt osynlig kan man väl inte vara eller?

• Anonym (Raderat)

Varför stalkar du henne?

Anonym (Undrar) skrev 2014-07-27 10:20:29 följande:

Jag vet att hon var inloggad den 19 juli ( sett en bild det datumet) så det bekräftar väl kanske också att kontot kanske är raderat då?

Är det så att hon skulle synas i vänlistorna om jag tittar på det via min kompis konto, även om jag är blockerad? Eller är det möjligt att dölja sig själv totalt förutom för sina vänner?

Jag har själv ganska hög sekretess men om jag ber ngn som jag inte har gemensamma vänner med söka på mig så kommer mitt namn, min profilbild samt min omslagsbilld upp så helt osynlig kan man väl inte vara eller?

• Anonym (Undrar)

Det gör jag inte, hon mår psykiskt dåligt och har suicidtankar. Hon vägrar ha kontakt med någon, isolerar sig mm. Vi är flera som försöker få kontakt med henne osv men ingen får tag i henne just nu och vi är väldigt oroliga :(

• Anonym (Undrar)

Puffar lite! Kan man göra sig helt osynlig utan att man blockerar?

• Anonym (suck)
    Anonym (Undrar) skrev 2014-07-27 21:48:27 följande:

Puffar lite! Kan man göra sig helt osynlig utan att man blockerar?

det är som om svaren inte duger ? de säger ju till dig i tråden att kontot är nerstängt.

JA hon har inaktiverat sitt konto, försök få tag på henne på annat sätt
  • Anonym (Hmmmm)

Eller så är du en stalker...

För är man en vän så har man nr och ringer eller går hem till sin vän ..

• Anonym (Undrar)

Hon svarade inte på det telefonnumret jag har. Jag och en annan kompis gick hem till henne och till slut öppnade hon, visade sig att hon mår väldigt dåligt nu. Vi fick följa med henne till akutpsyk.. Så nej, jag är ingen stalker och det är ganska tråkigt av er att påstå det när jag bara är väldigt orolig men det är väl lätt att döma andra tänker jag...

Svar på tråden Blockering på Facebook?