I väntans tid eller inte skrev 2014-11-12 16:18:01 följande:
Tack för alla svar på sammandragningar/ mönster.
Jag har märkt att min bebis är mest aktiv på morgonkvisten resan vid fyratiden och runt nio på kvällarna.
Var köper man flaskvärmare? Vilka grejor hade ni tänkt ta med er till bb i form av bebissaker? Tänkte på nappflaska, salvor, saker...???
Och har någon köpt bilbarnstol än?
Till BB blir det några body, byxor och strumpor till bebisen. Amningsbh, amningsinlägg, ett gäng ombyten till mig och pappan. Sist så hade jag inte så mycket med mig och pappan knappt något alls, det slutade med att pappan fick springa ut på stan och köpa mycket nya kläder. Det beror på att vi har 12 mil till förlossningen, förlossningen tog två dygn och sen var bebisen liten när hon kom ut så vi blev kvar måndag till lördag.
På BB fick vi en väska från libero och en babybag. De innehöll ett varsitt paket blöjor, en necessär med badolja, våtservetter, babydusch, strumpor.
Vi har bilstol efter dottern (brio primo) och en miniåkpåse till den. Mini åkpåsen är något jag verkligen kan rekommendera. Då räcker det med tjocka strumpor, fleecejacka och mössa även när det är kallt.
Det bästa jag köpte innan dottern kom var en necessär ifrån tomme tippee som finns på apoteket. Den innehåller temp, snorsug, nagelsax, nagelfil, nagelklippare, tandborste, hårborste och kam. Den necessären använder vi alltid vid övernattning då har man allt man behöver.