• Habbi

kramp-liknande smärta i underlivet?

Vaknade för ett tag sedan och kände redan då en underlig smärta som sitter i underlivet känns det som. Det känns lite som kramp-liknande smärta som kommer i bara typ 1-2 sekunder och sedan försvinner... jag tänker mig att det kan vara något i livmodern som orsakar det, alltså att det är nå nerver eller något som kommer i kräm och det strålar ner och känns som det är i underlivet? Kan någon hjälpa mig, vad tror ni det är, eller har ni varit med om liknande? 

Detta är mitt andra barn, och jag är i vecka 26 (25+5).

• Svar på tråden kramp-liknande smärta i underlivet?
  • flambards

Jag har också känt det där och någon sa till mig att det är foglossning, men jag vet inte.. Är också i vecka 26. 

Någon som vet?

• Habbi
    flambards skrev 2014-07-30 20:07:00 följande:

Jag har också känt det där och någon sa till mig att det är foglossning, men jag vet inte.. Är också i vecka 26. 

Någon som vet?

jag var in till förlossningen för det inte gick över och började få ont i svanken också.

Blev rejält undersökt med ctg kurva, vaginalt och vanligt ultraljud, blev klämd på osv osv och läkaren sa att bebisen nog bara tryck på bäckenet som jag från början misstänkte. Allting var jätte bra iallafall.

• Habbi

.... eftersom hon såg på ultraljudet att bebisen låg med huvudet jätte långt ner. så den låg och tröck med huvudet mot bäckenet. 

Svar på tråden kramp-liknande smärta i underlivet?