Inlägg från: Överväldigad |Visa alla inlägg
  • Överväldigad

Dröm (novell)

Jag gillar det sensuella i din novell! :) Sen är jag inget stort fan av grova uttryck, men du håller dig ännu inom ramen där, tycker jag. Man vill bara gratulera paret till deras sexliv, och dig för att du har skrivit en bra novell. Du kan lägga ut den! :)

• Överväldigad

Jag är inte så bevandrad, har till exempel inte läst Fifty Shades of Grey, men visst är jag en nyfiken människa. :)

• Överväldigad
    Anonym (bokhora) skrev 2014-07-27 18:01:37 följande:

Sådär, märks att det är din första. Jag hade nog skrivit om den ett par gånger om jag varit du.

Största problemet är att den har lite för hastigt tempo, den har inget riktigt intro och heller ingen riktig avslutning.

Dialogerna flyter inte heller så bra.

Håller med om tempot, men introt och avslutningen är bra "already"
  • Överväldigad
    Anonym (Christian) skrev 2014-07-27 18:19:34 följande:

Du är på rätt väg, tänk på att inte ha med några stavfel (är en del i texten nu) samt vårda språket så det inte blir för grovt. Det är ingen fara men du ligger på rätt sida just nu men det är en fin gräns. Tänk igenom dialogen så det flyter naturligt och så det inte blir för "pang på". Annars bra jobbat och lycka till!

Det är säkert riktigt svårt att inte överskrida den där fina gränsen; vet inte om jag hade lyckats med det... Jag gillar t.ex. metaforer och lite poetiskt språk, men det är lätthänt att sådant blir för intellektuellt, och novellen går ju ut på att väcka känslor... Hur som helst, en blandning mellan det uppenbara och det dölda, det direkta och indirekta, är vad jag gillar. : )
  • Överväldigad
    Anonym (bokhora) skrev 2014-07-27 18:31:39 följande:

Lägg till lite mer detaljer om hur det känns, beskriv personerna bättre. Nu är dom ganska tomma. Du har väldigt mycket utropstecken i dialogerna vilket gör att dom känns lite avklippta.

Men det är ju en novell....och jag kan tycka det blir lite tråkigt med en massa detaljer. Jag gillar att gissa mig till saker och ting, och tycker det är bra om det lämnas lite utrymme för fantasin : )
  • Överväldigad
    ÄngDal skrev 2014-07-27 19:29:05 följande:

Om jag förstår detta rätt är det första gången paret har bdsm-sex? Hon verkar vara med på noterna direkt och njuta av det. Det skulle inte skada med någon slags inre dialog hos kvinnan som visar varför hon är mottaglig för att helt plötsligt bli hanterad som en slyna och rövknullad för första gången. Inget fel på tema eller innehållet men följ råden ovan om mer detaljer, lugnare tempo och arbeta med dialogen ? inte minst hennes tankar kring vad som händer. Det är minst lika spännande att veta varför hon njuter av att vara undergiven och bli hårt tagen som det som faktiskt utförs av mannen. Lägg ner lite mer funderingar kring bdsm-psykologin och förläng storyn så blir den ännu bättre.

:)

Helt klart ett bra första utkast dock. Det finns en upphetsande berättelse i din novell.

Jag tror att novellen skulle förlora på om kvinnan fick en egen monolog... Finns en risk att det hela blir ett skämt då... Inte heller skulle jag vilja läsa om mannens känslor... Jag tror inte riktigt på att känslor kan uttryckas i ord och skrift... Inte till 100% i alla fall... Men känslor kan antydas....så får läsaren fylla i tomrummen själv... : )
  • Överväldigad
    Anonym (Den lilla.....) skrev 2014-07-27 21:42:46 följande:

Lite så känner jag med när det gäller dialogerna med. Men efter att ha läst igenom novellen många gånger och läst kommentarerna här hittat några stycken som är lite väl torftiga. 

Riktigt kul att du gillar den.

Undrar just om jag ska visa novellen för min man.....

Läs med inlevelse :))
  • Överväldigad
    ÄngDal skrev 2014-07-27 21:37:51 följande:

Vi är ju alla olika och tänder på olika upplägg och uttryck. Jag köper inte bara rakt av att hon helt plötsligt går med på att bli behandlad som en slyna. Jag tänder på en undergiven kvinna och vill känna mer från kvinnans sida, vet mer hur hon tänker, känner, reagerar. Men det är jag det.

:)

Och nog tror jag att känslor och lust och ångande sex kan uttryckas i skrift på olika vis. Jag håller med om att det ära bra om det finns utrymme för läsaren tt fylla på en del tomrum själv för att lägga till egna drömmar som förstärker berättelsen och flätas samman med novellens fantasier.

Jag kommer inte gå in på det, bara för att retas : D
  • Överväldigad
    Anonym (Den lilla.....) skrev 2014-07-31 19:23:22 följande:

Sommarens hetta tog över min mans sinne igår kan jag säga.  

Vi får gå till kyrkan allihopa nästa söndag. Eller är det här en bikttråd? :D ÄngDal, är du präst (eller varför bjuder du in till privata samtal?!) :D ;o)
  • Överväldigad
    Anonym (Varför) skrev 2014-07-31 19:27:40 följande:

Varför innehåller alltid sexnoveller uttryck som "din lilla slyna" t ex? Är det normalt att hålla på så i förhållanden? Jag hade blivit skitförbannad om min sambo jade sagt nåt sånt även under själva akten.

Varför aldrig en ren sexnovell utan sånt skit?

Jag är säker på att det finns annan erotisk litteratur med...

Din sambo kommer nog inte göra det... Utgår ifrån att ni pratar med varann...

Själv tycker jag att det alltid beror på hur man säger någonting... Rösten, ansiktsuttrycket, kroppsspråket... Jag vill varken bli äcklad eller skrämd... Jag vill kunna se upp till min partner.
  • Överväldigad
    Anonym (Den lilla.....) skrev 2014-07-31 20:05:05 följande:

Efter en väldigt trevlig kväll på stan med skaldjursplatå, drinkar och vin så visade han mig lite mer av hans dominanta sida. Så det hettade till rejält på både en handikapptoalett och senare även en park och en parkering. Smisk, dirtytalk och några fingrar i rumpan kryddade kvällen extra  

Skaldjursplatå, drinkar, vin... Lite avundsjuk är jag, det måste jag erkänna : D Vem har du att tacka för din skrivtalang förresten? ;P : )
  • Överväldigad
    Anonym (Den lilla.....) skrev 2014-07-31 21:07:19 följande:

Du får gärna bikta dig du med Jag läser gärna om andras äventyr. 

Anonym (Den lilla.....) skrev 2014-07-31 21:07:19 följande:

Du får gärna bikta dig du med Jag läser gärna om andras äventyr. 

Men jag kan ju inte konkurrera med dig! :)) Ligger inte ens i närheten : )
  • Överväldigad
    ÄngDal skrev 2014-07-31 23:11:14 följande:

Du tar mod till dig en dag, det är jag säker på...

Och ja, jag är en biktfader för slynor, haha ;)

Amen! :)
Svar på tråden Dröm (novell)