Inlägg från: Anonym (bergodal) |Visa alla inlägg
  • Anonym (bergodal)

Vill inte vara nära min man ... alls. Går det att återuppliva en attraktion som dött?

Jag ser det som att det är berg-och-dalbana i en längre relation.

Förälskelsen kommer att dö ut, det gör den rent biokemiskt efter 8 mån- 1.5 år. Barn och stress är inte främjande för sexuell attraktion, man får leva med att det blir mindre då.
    Och det händer att ens kropp plötsligt får för sig att tända på någon annan, men då har man ett val: Att bryta och hoppa vidare eller jobba på det man har.

Vi har fått till flera nytändningar under våra 15 år, och jag vet att jag vill leva med min man så länge han vill ha mig. Jag kommer att säga till om han har dålig andedräkt, jag blir jobbig när han får "mage" och han är välkommen att säga till mig också. Vi vill vara våra bästa jag för varandras skull, och för hälsans skull.

• Anonym (bergodal)
    Anonym (villrådig) skrev 2015-08-21 07:33:06 följande:

Jag tog tjänstledigt i våras och bodde på annan ort. Det gav mig den distans och de nya intryck jag behövde för att kunna känna efter och våga lita på vad jag själv ville - och ta beslutet att skilja mig.

Vi skilde oss i slutet av våren och jag har inte ångrat mig. Även om jag fortfarande tycker att min exmake är en fin människa så vill jag inte längre leva med honom.

Jag kan tänka tillbaka på fina stunder som vi haft men ser samtidigt att vi inte skulle kunna komma tillbaka dit.

Ett tips till er som känner igen er i situationen är att försöka ge er själva distans. Antingen genom att - om möjligt - befinna er på annan ort i alla fall då och då, eller (åtminstone) försöka träffa och prata med fler människor, både vänner och nya bekantskaper. Bara för att vidga era vyer. Det är så lätt att snäva in sina tankar och tro att den situation en lever i är så en måste ha det för all framtid.

Kram till er

Gratulerar till ditt beslut och att du är tillfreds med det. Vissa saker som gått sönder går inte att laga och det kan vara lättare för alla att börja om då, även om jag också ser fördelar med att kämpa ett tag om man fortfarande tycker om varandra.

Lycka till med ditt nya liv!! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Vill inte vara nära min man ... alls. Går det att återuppliva en attraktion som dött?